تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب : 67765
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: سهم اقتصاد ديجيتال از اقتصاد دنيا تا سال ۲۰۲۰ به ۲۵% مي رسد.
ظرفيت بالاي اقتصاد ديجيتال در توليد اشتغال
به گزارش زیست آنلاین، رسول سرائيان در ارتباط تلفني با استوديو بخش خبري ۲۱ شبکه يک سيما افزود: بزرگترين مشخصه اقتصاد ديجيتال اين است که با حداقل سرمايه هم قابليت رشد و پيشرفت دارد.
او ادامه داد: با ايجاد فضاي جديد کسب و کار درحوزه ديجيتال بخشهاي مختلف قواي ۳ گانه به نوعي درگير مي شوند به گونه اي که مي توان بزرگترين مشکل پيش روي اين بخش را همين مشکل ها دانست.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران تصريح کرد: از آنجا که قوانين کسب و کار در کشور براساس تعاريف سنتي نوشته شده است بايد اين قوانين را براي تجارت ديجيتال و کسب و کار جديد جهاني آماده سازي کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، او ادامه داد: مباحث مالياتي تامين اجتماعي و مشارکت دولت در سرمايه گذاري هاي اثر پذير از جمله چالشهاي پيش روي اين نوع تجارت است.
سرائيان گفت: از آنجا که کشور نيازمند اشتغال است و ما هم وعده ايجاد شغل داده ايم تجارت ديجيتال مي تواند بخشي از اين نياز را برطرف کند.
معاون وزير ارتباطات افزود: تا پايان امسال و سال آينده حدود ۵۰۰ ميليارد تومان با عنوان تسهيلات توسعه اين بخش جديد از تجارت پيش بيني کرده ايم که اميدواريم بتوانيم اين رقم را به ماموريتهاي اثرگذار تخصيص دهيم.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcam0ni.49n0i15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما