تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 67218
زیست آنلاین: بریتانیا پس از لغو واردات ضایعات پلاستیکی توسط چین، سردرگم مانده است. برخی از مسئولین، راه حل این مشکل را احداث زباله سوز و یا دفن می دانند که راه حلی ناپایدار است.
راه حل های غیر منطقی بریتانیا پس از لغو واردات پلاستیک توسط چین
به گزارش زیست آنلاین، چین دیگر زباله های دنیا را نمی پذیرد. برای بیست سال گذشته، مقدار زیادی زباله پلاستیکی از کشورهایی از جمله ایالات متحده، انگلستان و ژاپن وارد چین شده است. اما سال گذشته این کشور اعلام کرد که دیگر این کار را نخواهد کرد. ممنوعیت واردات پلاستیک در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۸ اعمال شد. این تغییر به عنوان یک ضربه بزرگ، بویژه به بریتانیا بود زیرا دو سوم از پلاستیک های بازیافتی این کشور به چین حمل می شود. از سال ۲۰۱۲، انگلستان بیش از ۲/۷ میلیون تن پلاستیک به چین ارسال کرده است.

Recoup، یک موسسه خیریه مستقر در انگلستان که برای ارتقاء سطح بازیافت در انگلیس فعالیت می کند، دولت را مقصر می داند که در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام نداده است. یک مقاله در گاردین اظهار داشت که در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ شواهدی وجود داشت که بازار دریافت پسماند چین بالاخره متوقف خواهد شد، اما انگلیس هرگز در مورد آن کاری نکرد. در واقع، انگلستان طوری عمل می کرد که انگار این اطلاعیه ها را ندیده بود. وزیر محیط زیست، مایکل گو اذعان می کند: "نمی داند این رخداد چه تأثیری خواهد داشت و به اندازه کافی به آن فکر نکرده است".

در حال حاضر، ممنوعیت واردات چین تحقق یافته است و شوراهای شهر به دنبال راه حل هستند، و در همین حال زباله های پلاستیکی در حال انباشته شدن هستند. سیمون الین از انجمن بازیافت بریتانیا به گاردین گفت: "اگر بخواهید از کنار بعضی از منازل عبور کنید، می توانید پلاستیک هایی که از قبل انباشته شده اند را ببینید. ضایعات پلاستیک در حال انباشته شدن است و اگر چند ماه دیگر به همین صورت بگذرد، وضعیت حتی بدتر خواهد شد. "

ظاهرا برخی از شرکت های بازیافت در اوائل پاییز از ترس دیر رسیدن پلاستیک ها به چین، آن ها را ارسال نکرده اند. مقامات در حال صحبت کردن در مورد نیاز به ساختن زباله سوزهای بیشتر هستند، اما این یک راه حل پایدار نیست. لوییز اج از Greenpeace گفت: "سوزاندن راه حلی اشتباه است. این یک نوع راه حل تولید انرژی الکتریکی غیر قابل تجدید است، و همچنین مواد شیمیایی سمی و فلزات سنگین را تولید می کند. اگر شما زباله سوزها را احداث کنید، صنعتی که هم اکنون باید ریشه کن شود، می تواند ۲۰ سال دیگر دوام بیاورد. "

در حال حاضر دفن زباله های پلاستیکی نیز منطقی نیست، زیرا زباله های پلاستیکی روی هم جمع شده و اصلاً از حجم آنها کاسته نمی شود. در نتیجه فضای ارزشمندی را اشغال می کند و مواد شیمیایی سمی را پس می دهد./منبع: treehugger

https://zistonline.com/vdcdjx09.yt05f6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما