تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۶
کد مطلب : 67164
زیست آنلاین: سرمای بی سابقه در ایالات متحده که در برخی ایالات رکورد ۱۳۰ ساله را شکست، جان ۴ تن را در تعطیلی آخر سال گرفت.
سرمای شدید در آمریکا 4 کشته بر جای گذاشت/ تغییر اقلیم جدی است
به گزارش زیست آنلاین، موج پرقدرت سرمای قطب شمال در روز سه شنبه، بسیاری از ایالات متحده در شرق کوههای راکی را در نوردیده است، اما انتظار می رفت در سراسر ایالات متحده به جز شمال شرقی، ظرف ۲۴ ساعت دمای هوا گرم شود. به علت ضربه محکم و ناگهانی این سرما، در بسیاری از مناطق کلاس های مدارس تعطیل شد، سرمایی که در آخر هفته طولانی آخر سال، جان چهار تن را گرفت.

سرویس هواشناسی ملی در روز سه شنبه هشدار داد که بادهای بسیار سرد درجه حرارت را به طور خطرناک کاهش داده و این کاهش از شرق مونتانا در سرتاسر غرب و به داخل سواحل اقیانوس اطلس و شمال شرقی حرکت کرده و در نهایت به جنوبی ترین بخش کشور خواهند رسید. مدارس در ایالت آیووا، ماساچوست، ایندیانا، اوهایو و کارولینای شمالی، شروع کلاسها را به دلیل سرما به تعویق انداخت، زیرا پیش بینی می شود که در نیمه شرقی ایالات متحده آمریکا شاهد کاهش ۱۱ تا ۱۷ درجه در دمای هوا باشیم.

هرب لویین، سرپرست دانشکده های عمومی Peabody در شمال بوستون، به از طریق یک ایستگاه تلویزیونی وابسته به CBS محلی، گفت: "سرما به قدری شدید است که نباید دانش آموزان به امید رسیدن سرویسی که ممکن است اصلاً حرکت نکرده باشد، وارد خیابان شوند."

به گفته Milwaukee Journal Sentinel، این سرما بعنوان علت مرگ دو مرد در حوادث جداگانه در میلواکی مورد تأیید قرار گرفت. خبرگزاری های محلی گزارش دادند یک مرد بی خانمان در حیاط چارلستون، در ویرجینیای غربی یافت شد، در حالی که جسد یک مرد دیگر نیز در خارج از یک کلیسا در دیترویت یافت شد و پلیس اعلام کرد ممکن است که سرما علت مرگ این دو نفر باشد. شهردار واشنگتن موریل بوزر از ساکنان خواست تا مردم در صورتی مشاهده اشخاص در خیابان ها، با دفتر شهرداری تماس بگیرند. او گفت: "ما میخواهیم در چنین سرمایی تمامی ساکنان شهر در زیر سقف باشند."

بسیاری از نقاط در سراسر ایالات متحده در طی چند روز گذشته با رکورد دمای پایین مواجه شده اند. اوماها در نبراسکا، کمترین میزان دما را ثبت کرد (منفی ۲۹ درجه سانتیگراد) که یک رکورد ۱۳۰ ساله است. در آبریندن، داکوتای جنوبی، نیز دمای هوای منفی ۳۶ درجه رکورد سرمای سال ۱۹۱۹ را شکست. طبق پیش بینی ها، سرما باید بعد از سه شنبه در اکثر ایالت های کشور کاهش یابد، اما بخش شمال شرقی کشور در روزهای پنجشنبه یا جمعه، به دلیل ورود موج سرمای قطبی دوباره این سرما را تجربه خواهد کرد. Private AccuWeather پیش بینی کرده است که این موج سرما ممکن است همراه با طوفان باهاماس را در نوردد و بادهای تند و برف را در بسیاری از بخش های سواحل شرقی در روز چهارشنبه در پی داشته باشد.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcdof09.yt0596a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما