تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 67011
زیست آنلاین: پروژه «افزایش آگاهی زیست محیطی از طریق جنگلکاری» توسط کشور شیلی حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
افزایش آگاهی زیست محیطی در کشور شیلی / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، سانتیاگو در شیلی از آلودگی هوا و آلودگی محیط زیست رنج می برد. هدف از این طرح آن است که جوانان را از مدارس مختلف برای همکاری در یک پروژه جنگلداری دعوت کنند.

وضعیت اولیه

جنگل زدایی منجر به خسارت و فرسایش خاک می شود. در ناحیه مرکزی شیلی، مناطقی با مشکلات متوسط ​​و شدید فرسایشی تقریبا ۵۰% از زمین ها را تشکل می دهد. این فرسایش عمدتا به دلیل دخالت انسان است. جنگل زدایی انجام شده در این منطقه سبب افزایش آلاینده ها شده که کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار می دهد. چنین مشکلاتی باعث تولید CO۲ بیشتر می شود که در نتیجه آن گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی تشدید می شود. WHO سانتیاگو را به عنوان یکی از شهرهای جهان با بالاترین سطح آلودگی هوا معرفی کرده است.

راه حل

راه حل این مشکل جنگلکاری در دامنه های کوهستانی است. آنها گیاهان بومی را در منطقه می کارند، زیرا می توانند با شرایط آب و هوایی خشن و خاک منطقه سازگار شده و به کیفیت بهتر هوا کمک کنند. این پروژه همچنین دارای یک تاثیر عمده اجتماعی و آموزشی است؛ چرا که شامل مذاکرات انگیزشی و آموزنده برای توضیح تأثیر و استدلال فعالیت های جنگلداری در مدارس محلی است. جوانان می توانند دانش خود را توسعه دهن و مهارت های جدید خود را حتی در خانه استفاده کنند.

نوآوری

چیزی که نشان دهنده نوآوری جدید در این طرح است رویکرد مشارکتی و روش شناسی اصلی یادگیری است که مورد استفاده قرار می گیرد. روش یادگیری در این سیستم یک روش مکمل سنتی است. دانش آموزان در این طرح کلاس درس را ترک کرده و درک مفاهیم را از طریق جنگل کاری فعال انجام می دهند. این عمل منجر به آگاهی بیشتر از مسائل زیست محیطی و توسعه رفتار پایدارتر می شود. در نتیجه آنها از تاثیر اقدامات خودشان، به خصوص جنگلکاری و مراقبت از اکوسیستم ها آگاهی می یابند./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcez78p.jh8fzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما