تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 66932
زیست آنلاین: پروژه «حفاظت محیط زیست و کاهش تغییر اقلیم» توسط کشور بنین حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
حفاظت محیط زیست و کاهش تغییر اقلیم در کشور بنین / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، این پروژه یک تکنولوژی پخت و پز خورشیدی جدید را برای رفع نیازمندی های پخت و پز خانواده های فقیر به منظور کاهش جنگل زدایی، کاهش تغییرات اقلیمی، کاهش فقر و بهبود سلامت و معیشت مردم پیشنهاد کرده است.

وضعیت اولیه

حقیقت غم انگیز این است که بنین به سوخت های سنتی مانند هیزم و زغال چوب متکی است. همه سوخت های جایگزین بسیار گران هستند، بنابراین آنها به استفاده از هیزم و زغال چوب محکوم شده اند. آنها فاصله زیادی را طی می کنند تا هیزم مورد نیاز خود را پیدا کنند و سپس به سختی آن را روی سر خود به سمت منزل حمل می کنند. همه اینها منجر به تداوم فقر، سوء تغذیه، دسترسی کمتر به آموزش و پرورش، سلامت و غیره می شود. استفاده از هیزم و زغال چوب علت استنشاق دود مشکلات تنفسی و چشمی را برای مردم ایجاد کرده است.

راه حل

راه حل برای این وضعیت، اجاق گاز مایوو، یک اجاق گاز خورشیدی و منحصر به فرد است که جهت سوزاندن پوست نارگیل نیز طراحی شده است. تکنولوژی ساده و کم هزینه است. در محلی که هیچ برقی وجود ندارد می توان چراغ های LED را به پنل های خورشیدی متصل کرده و روشنایی مورد نیاز را تأمین کرد. این امر باعث توقف استفاده از لامپهای مضر و خطرناک نفتی می شود. سلامت مردم با این طرح بهبود یافته است، زیرا آنها دیگر در معرض دود پخت و پز نیستند. آنها همچنین می توانند از لامپ های LED برای بررسی دوباره ارائه خود در شب یا صبح زود هنگام، پیش از رفتن به مدرسه استفاده کنند.

نوآوری

اجاق گاز خورشیدی مبتنی بر استفاده از انرژی خورشیدی و پوسته نارگیل است. انرژی خورشیدی یک منبع آزاد و ناپایدار است و خورشید احتمالا مهمترین منبع انرژی تجدیدپذیر است. پوسته نارگیل از بقایای درختان نارگیل است که به صورت محلی در دسترس است. ارزش گذاری منابع محلی در دسترس، با کاهش منابع خارجی (چوب، زغال سنگ، نفت و غیره)، به رشد اقتصادی محلی کمک می کند. نوآوری این پروژه در کاربرد بی خطر استفاده ترکیبی از انرژی خورشیدی و پوسته نارگیل، جهت سوزاندن برای پخت و پز و روشنایی خانه خلاصه می شود، که از نظر عملی و زیست محیطی روشی بسیار مطمئن و ایمن است. /منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcf01dv.w6dvmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما