تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 66897
زیست آنلاین: پروژه «پیشگامان انروژی و اقلیم» توسط کشور سوئیس حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
پیشگامان انرژی و اقلیم در کشور سوئیس / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، پیشگامان برنامه انرژی و اقلیم که در سال ۲۰۱۰ آغاز شد، از آن زمان برای بیش از ۱۷،۵۰۰ دانش آموز در زمینه تغییرات اقلیمی و استفاده پایدار از انرژی و منابع، الهام بخش بوده است.

وضعیت اولیه

اقلیم جهان در طول ۱۵۰ سال گذشته با توجه به افزایش تقاضای انرژی، مصرف عظیم سوختهای فسیلی و انتشار گازهای گلخانه ای تغییرات قابل توجهی کرده است. پیامدهای تغییرات اقلیم که در حال حاضر می تواند احساس شود، حتی در آینده نیز بدتر خواهد شد و همچنین بر اقتصاد تاثیر خواهد گذاشت. تغییرات آب و هوایی و مسئله تامین انرژی پایدار چالش های بزرگی در جامعه است و باید در سطح سیاسی و فردی حل شوند. از آنجایی که اجرای اقدامات سیاسی برای مقابله با تغییرات اقلیمی به آرامی در حال انجام است، یک بازنگری اساسی و ابتکار شخصی در هر یک از افراد جامعه بسیار مهم است.

راه حل

پیشگامان برنامه انرژی و اقلیم که در سال ۲۰۱۰ آغاز شد، از آن زمان برای بیش از ۱۷،۵۰۰ دانش آموز در زمینه تغییرات اقلیم و استفاده پایدار از انرژی و منابع الهام بخش بوده است. سخنرانی های مختلف برای هر گروه سنی از مهد کودک تا دبیرستان برای اطلاع دادن به کودکان و نوجوانان و معرفی این موضوع به آنها، استفاده می شود. پس از سخنرانی ها، هر کلاس به طور جداگانه پروژه های حفاظت از محیط زیست خود را توسعه داده و اجرا می کنند، که استفاده پایدار از انرژی را حمایت می کنند و فشار وارده بر اقلیم را کاهش می دهند. دانش آموزان شرکت کننده خواهند دید که خودشان می توانند فعال شوند و به آینده ای سازگار با محیط زیست کمک کنند. تا کنون، بیش از ۷۵۰ پروژه هیجان انگیز حفاظت از اقلیم تحقق یافته است. اثر آنها از طریق گنجاندن سایر طبقات، والدین، بستگان و مقامات تقویت خواهد شد.

نوآوری

با توجه به استانداردهای فنی بالا، سرانه مصرف انرژی در سرتاسر سوئیس ۶۰۰۰ وات است، در صورتی که هدف انرژی پایدار ۲۰۰۰ وات است. مطالعه موسسه فدرال سوئیس نشان میدهد که ممکن است از طریق اقدامات بهبود بهره وری و استفاده هوشمندانه از انرژی در رسیدن به این هدف کمک کند. این برنامه از طریق ساده سازی قوانین، رویکردی را برای دستیابی به تمام گروه های سنی ارائه می دهد. با ترکیب تئوری و عمل، حساسیت شدیدتر مردم نسبت به اقلیم در طولانی مدت به دست می آید. /منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcfecdv.w6dv1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما