تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : 66838
زیست آنلاین: نیویورک نه تنها تمامی سرمایه گذاری های خود را در حوزه ذغالسنگ متوقف کرد، بلکه تصمیم دارد ۴۰۰ میلیارد دلار از سرمایه های بازنشستگی را از این صنعت خارج کند.
نیویورک صنعت ذغال سنگ را به دیوار کوباند
به گزارش زیست آنلاین، آندره کومو، فرماندار شهر نیویورک در بیانیه اخیر خود اظهار داشت که صندوق مشترک نیویورک تقریبا یک میلیارد دلار فقط در شرکت غولپیکر نفتی ExxonMobil سرمایه گذاری کرده است، اما وی این سرمایه گذاری ها در چنین این شرکت هایی را به عنوان سرمایه گذاری خطرناک توصیف کرد. چرا که هم شهر نیویورک و هم سراسر جهان استفاده از سوخت های فسیلی به عنوان یک منبع انرژی اولیه را کنار گذاشته اند.

کومو و حسابرس شهر نیویورک، اسکات استرینگر، تصمیم خود مبنی بر خارج کردن سرمایه را در طرح های جداگانه در این هفته اعلام کرد. آنها می توانستند میلیاردها دلار از سرمایه های خود با هدف حذف کربن از سرمایه گذاری های بازنشستگی را از شرکت های سوخت فسیلی خارج کنند. این حرکت نیویورک یک حرکت بزرگ است، زیرا صندوق مشترک نیویورک سومین صندوق دارایی های بازنشستگی در آمریکا است و دارایی های بازنشستگی بیش از یک میلیون شهروند نیویورکی را مدیریت می کند.

کومو در این بیانیه گفت: "نیویورک گام های باور نکردنی در تامین امنیت آینده انرژی پاک برای این ایالت با استانداردهای انرژی پاک منحصر بفرد خود، توسعه صنعت انرژی باد در دریا و سرمایه گذاری تهاجمی در اقتصاد فن آوری پاک داشته است. اما با این حال صندوق مشترک همچنان به قوت خود باقی است سرمایه های بخش انرژی را در اقتصاد انرژی گذشته به دام انداخته است. دور شدن صندوق مشترک از سرمایه گذاری های سوخت فسیلی، از پس انداز بازنشستگی نیویورک ها محافظت خواهد کرد. "

طبق اعلامیه کومو، در سال جاری، صندوق مشترک در بیش از ۵۰ شرکت نفت و گاز که در لیست ۱۰۰ منتشر کننده بزرگ کربن جهان قرار دارند، سرمایه گذاری کرده است. هیچ یک از این پیشنهادات هنوز تاریخ واگذاری صد درصد سرمایه ها را در متن قرارداد قید نکرده است. استرینگر گفت که دفتر او در هفته های آینده پیشنهاد سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی شهر نیویورک را ارائه می دهد. کومو گفت که او با حسابرس دیگر شهر نیویورک با نام  تام دیناپولی مشارکت خواهد کرد تا برای راه اندازی نقشه راه حذف کربن از سرمایه گذاری ها برنامه ریزی کنند./منبع: inhabitat

https://zistonline.com/vdcaaani.49nie15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما