تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 66812
زیست آنلاین: برنامه «خارج کردن نیروگاه اتمی از شبکه» توسط کشور کره جنوبی حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
خارج کردن نیروگاه اتمی از شبکه در کشور کره جنوبی / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، ابتکار "یک نیروگاه هسته ای کمتر (OLNPP)" سیاست انرژی سئول است که شهروندان را در تلاش برای صرفه جویی در انرژی و تولید آن، و جایگزینی آن با انرژی حاصل از سوخت های فسیلی و انرژی هسته ای ترغیب می کند.

وضعیت اولیه

دما در شبه جزیره کره در طول قرن گذشته به دلیل گرمایش جهانی ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای، ۱/۷ درجه سانتیگراد افزایش یافته است. سئول یک شهر بزرگ پر مصرف با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفر است. این شهر مقدار زیادی از گازهای گلخانه ای را تولید می کند. حادثه هسته ای فوکوشیما در ماه مارس ۲۰۱۱ نیز یک تماس بیدار باش برای دولت محلی این شهر جهت اتخاذ برخی اقدامات بود. حدود ۳۰ درصد انرژي کشور از انرژی هسته ای حاصل می شود. این شهر در حال حاضر تصمیم به کاهش مصرف انرژی و تولید انرژی های تجدید پذیر کرده و در نتیجه میزان خودکفایی انرژی خود را افزایش داده است.

راه حل

این پروژه دارای اهداف بلندپروازانه است تا رهبری این صنعت را در مقابله با تغییرات اقلیمی و به اشتراک گذاشتن بار ناشی از تولیدات انرژی در دیگر شهرهای یا مناطق را در دست بگیرد. ابتکار OLNPP مشارکت مدنی را زمان از برنامه ریزی سیاست تا زمان اجرای برنامه، تشویق می کند. دستاوردهای اصلی آن عمدتا مربوط به مشارکت شهروندان است. مشارکت کنندگان شامل ۱/۸۶ میلیون عضو صرفه جوی زیست محیطی (یک برنامه مشوق برای شهروندان و سازمان ها برای کاهش مصرف انرژی)، ۹۵،۰۰۰ دانش آموز با عنوان نیروهای فرشتگان نگهبان انرژی، گروه جوانان که در تلاش برای صرفه جویی در رهبری را بر عهده دارند، ۵۵ روستای خودکفای انرژی، ۱۷،۰۰۰ پنل خورشیدی کوچک نصب شده در بالکن آپارتمان ها و جایگزینی لامپ های معمولی در ساختمان های عمومی، ایستگاه های مترو، پارکینگ ها و ساختمان های مسکونی در سئول با لامپ های LED، می باشند.

نوآوری

با تکیه بر ابتکار OLNPP، شهروندان سئول می توانند به طور فعال در تلاش برای حفاظت و تولید انرژی مشارکت کنند. سئول، به عنوان شهر پایتخت کره جنوبی، چنین تلاش هایی را هدایت می کند و این امر تاثیر زیادی در پیشرفت دموکراسی انرژی در کره جنوبی دارد. سئول قصد دارد از ترکیب انرژی سنتی دور شود و نقش مهمی در انتقال انرژی ملی به انرژی های تجدیدپذیر ایفا کند. سیاست انرژی آینده باید تمرکز خود را از تولید انرژی هسته ای به صرفه جویی در انرژی و تولید انرژی های تجدید پذیر بیشتر کند. شهروندان سیستم های پنل خورشیدی را در روی نرده های آپارتمان خود برای سیستم تهویه نصب می کنند، صرفه جویی در قبض های معمول برق خود را برای افزایش دستمزد نگهبانان آپارتمان خود بیشتر می کنند و اهداف انگیزشی خود را در برنامه صرفه جویی به صندوق شهروندان انرژی سئول ارائه می کنند. این شهروندان یک دیدگاه جدید در مورد انرژی را فراهم می کنند و راه های ابتکاری برای استفاده از انرژی را به صورت موثرتری ارائه می دهند. /منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcci4qe.2bqes8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما