تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 66618
زیست آنلاین: بانک ملی استرالیا، یکی از بانک های پیشرو در این کشور، هفته گذشته اعلام کرد که پروژه های جدید معدنکاری حرارتی ذغالسنگ را تامین مالی نخواهد کرد و تبدیل به اولین بانک بزرگ در کشور در این تصمیم گیری خواهد شد.
بانک ملی استرالیا سرمایه گذاری های جدید خود در معدن کاوی ذغالسنگ را متوقف می کند
به گزارش زیست آنلاین، یکی از بزرگترین بانک های کشور، بانک ملی استرالیا (NAB)، در یک حرکت که ممکن است نشانه ای از تغییر چشمگیر چشم انداز انرژی استرالیا باشد، روز پنج شنبه اعلام کرد که دیگر پروژه های استخراج معادن حرارتی جدید را تامین مالی نمی کند. تلنگری که اعلامیه ایجاد می کند این است که بانک "همچنان به حمایت از مشتریان موجود در بخش های معدن و انرژی، از جمله کسانی که دارایی های موجود در زغال سنگ را دارند، ادامه می دهد" اما با این حال، این اقدام، اقدامی توجه است.

NAB تقریبا به صورت شفاف اعلامیه را در چهار خط جدید در روز پنج شنبه عنوان به نام "به روز رسانی در تصمیمات تامین مالی جدید پروژه های استخراج معادن سنگ معدن" تغییر داده است. با این حال جالب اینجاست که این بانک به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای کشور که از لحاظ تاریخی به عنوان بانکی کاملا وابسته به زغال سنگ - برای تولید انرژی و صادرات – شناخته شده است و این نشان دهنده آغاز تغییر است. این به هیچ وجه نقطه عطفی نیست، اما این اولین گام در جهت حرکت ملی برای کنار گذاشتن ذغالسنگ است.

استرالیا در حال حاضر در یک بحث سیاسی عظیم درباره آینده ترکیب انرژی کشور قرار گرفته است و همانطور که وارد تابستان می شویم این کشور منابع برق را در داغ ترین روزها گسترش می دهد. قطعا یک حرکت آهسته سیاسی جهت دوری از زغال سنگ وجود دارد. حزب کارگر و سبز کشور هر دو از اهداف توسعه انرژی های تجدید پذیر حمایت می کنند و رهبران تجاری و سودمند کشور پس از گذار جهانی به اقتصاد بدون کربن نیز مجبور به پیروی از آن ها هستند. اما حزب لیبرال حاکم فدرال کنونی به لحاظ تاریخی شدیداً به زغال سنگ وابسته است و مایل است حقیقت را به سوی افزایش وابستگی کشور به زغال سنگ بکشد. این که آیا تصمیم NAB برای جلوگیری از سرمایه گذاری جدید در زغال سنگ توسط سایر بانک های بزرگ و موسسات مالی موافقت خواهد شد یا خیر، تنها زمان مشخص خواهد کرد./منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcg7393.ak93q4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما