تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 66510
زیست آنلاین: گذار صنعت انرژی به انرژی های خورشیدی و بادی منجر به انتشار مقادیر کم گاز گلخانه ای به طور غیر مستقیم در اتمسفر می شود.
گذار به سیستم های خورشیدی و بادی/ انتشار گازهای گلخانه ای
به گزارش زیست آنلاین، پژوهشی جدید به این نتیجه رسید که انتشار غیر مستقیم گازهای گلخانه ای ناشی از عمر مفید صنایع انرژی بادی و خورشیدی نه تنها در مقایسه با بسیاری از صنایع دیگر در مقیاس کمتری است، بلکه در صورتی که تمامی صنایع منبع انرژی خود را تبدیل به منابع بادی و خورشیدی کنند، تنها منجر به انتشار بسیار کم در گازهای گلخانه ای می شود.

بسیاری از منتقدین تکنولوژی های انرژی تجدید پذیر همچون بادی و خورشیدی به دنبال آن هستند تا شک و شبه ای در زمینه میزان تولید گازهای گلخانه ای ناشی از معدن کاوی منابع، تولید و بازیافت و بازسازی تکنولوژی های تجدید پذیر بیاندازند. گرچه توجه به این احتمالات نیز ارزشمند است، زیرا استخراج مواد مورد نیاز در صنایع انرژی بادی و خورشیدی نیز همچون فرآیند ساخت آن ها ردپای کربن مخصوص خود را دارد. در نهایت نیز پسماندهای این صنعت می تواند بر محیط زیست اثر بگذارد. اما به چه میزان؟

در این پژوهش که در ژورنال Nature Energy به چاپ رسیده است، چرخه زندگی بسیاری از تکنولوژی های انرژی تجدید پذیر مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که انرژی های بادی و خورشیدی در دوره طول عمر خود کمترین میزان تولید گازهای گلخانه ای را دارند. اما زمانی که بخواهیم به یکباره تمامی سیستم ها را تبدیل به بادی و خورشیدی کنیم، میزان کمی از گلخانه ای تولید می شود. با این حال، در مجموع میزان گاز گلخانه ای تولید شده از بزرگ کردن مقیاس این صنایع به قدری پایین است که نمی توان آن را در مقابل انرژی های فسیلی قابل قیاس دانست.

منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdchvmn-.23n-zdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما