تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 66001
زیست آنلاین :پروژه «پرداخت پروانه کشتی» توسط کشور بلژیک حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
اهدای جایزه ملی انرژی گلوب بلژیک در ایران معرفی روش جدید پرداخت پروانه کشتی ها در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین ،روشهای سنتی نگهداری پروانه کشتی ها منجر به آسیب به محیط زیست می شود. شرکت هایدرکس روش طراحی کرده است که در آن هم در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و هم میزان آلودگی آب در این عملیات کاهش می یابد.

وضعیت اولیه
روش سنتی پرداخت و نگهداری از پروانه کشتی ها در این صنعت استفاده از صفحه فرز است که آسیب قابل توجهی به پروانه کشتی وارد می کند. زیرا با استفاده از این روش مقادیر قابل توجهی از فلز از سطح پروانه ساییده می شود. این امر منجر به تغییر شکل پروانه و عملکرد آن می شود زیرا زبری و اصطکاک پروانه را به جای آنکه کاهش دهد، افزایش می دهد. این زبری پروانه عوارض اقتصادی و زیست محیطی متعددی به همراه دارد. پروانه های زبر منجر به افزایش مصرف سوخت کشتی تا ۱۰ درصد می شود. گرچه این یک مشکل اقتصادی است، اما با افزایش مصرف سوخت میزان گازهای گلخانه ای وارد شده به اتمسفر نیز افزایش می یابد. علاوه بر این، ذرات آلاینده فلز جدا شده از سطح پروانه نیز به رسوبات اقیانوسی وارد شده و به منبعی آلاینده برای اقیانوس تبدیل می شود که عوارض متعددی به همراه دارد.
راه حل
شرکت هایدرکس به این نتیجه رسیده است که پاکسازی پروانه در فواصل کوتاه تر و به دفعات بیشتر، با استفاده از مواد ساینده نرم تر منجر می شود تا قبل از تشکیل لایه آهکی روی پروانه، مشکل برطرف شده و در نتیجه بهترین روش برای پاکسازی پروانه محسوب می شود. اگر این روش به درستی و منظم انجام گیرد می تواند بیش از ۵ درصد در مصرف سوخت کشتی صرفه جویی شود. در این رمش هیچ ماده ای از بدنه اصلی پروانه تراشیده نشده و در نتیجه منجر به آلودگی آب نیز نخواهد شد.

نوآوری
قبل از ابداع این روش، هیچ پروانه جلا دیده شده ای پس از پاکسازی باقی نمی ماند. برای کشتی که میزان مصرف سوخت متوسطی دارد، این روش بسیار بیشتر از صرفه جویی صِرف برای کشتی محسوب می شود. علاوه بر این، از آنجایی که پروانه به طور منظم و زود به زود تمیز می شود، فرآیند کار سریع و همچنین سبک است./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی
بنابراین گزارش  علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

 

 

https://zistonline.com/vdccsxqe.2bqex8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما