تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 65665
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: اگر پسماندهای الکترونیکی وارد طبیعت شوند، علاوه بر آلودگی، آسیب های جبران ناپذیری به آب، خاک و هوا وارد می کنند.
لزوم جداسازی این پسماندها از پسماندهای معمولی
به گزارش زیست آنلاین ؛ امیرحسین کمیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهروندان باید پسماندهای الکترونیکی را از پسماندهای معمولی جدا کنند، اظهار کرد: این پسماندها جز پسماندهای خطرناک به شمار می رود و در تولید آن ها از گازهای سمی و پودرهای خطرناک استفاده می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: اگر این پسماندها وارد طبیعت شوند، علاوه بر آلودگی، آسیب های جبران ناپذیری به آب، خاک و هوا وارد می کنند.
وی با اشاره به اهمیت دفع این پسماندها، تصریح کرد: در تولید لامپ ها از مواد سمی استفاده می شود که در صورت شکسته شدن باعث انتشار گازهای سمی می شود.
کمیلی با بیان اینکه بخشی از این پسماند در ادارات و بخش از آن در منازل تولید می شود، خاطرنشان کرد: انتشار مواد سمی بسیار خطرناک و بیماری زا است و عامل بسیاری از بیماری های ناشناخته و صعب الاعلاج که در زندگی های ماشینی خانواده های زیادی با آن درگیر هستند، می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پسماندها باید در جعبه هایی نگهداری شود، گفت: در حال حاضر برخی از سودجویان قسمت های با ارزش این پسماند ها را جداسازی و به کشورهای همسایه قاچاق می کنند یا به صورت غیر اصلی در کوره های غیر استاندارد ذوب می کنند تا فلزات گرانبهای آنها را استحصال کنند اما آلایندگی که این کوره ها ایجاد می کنند، چندین برابر رهاسازی عادی پسماندهای الکترونیکی در طبیعت است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdchm-n-.23nm-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما