تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : 65557
زیست آنلاین :زنبورهای عسل به دلیل از دست دادن سکونت گاه های خود، استفاده از آفت کش ها و تغییر اقلیم تهدید می شوند و محققین بهترین راهکار حل این مشکل را کاشت گونه های گلدار در سطح فضای سبز شهری می دانند.
شهرها، راه حلی برای جلوگیری از کاهش جمعیت زنبورهای عسل
به گزارش زیست آنلاین،در قرن ۲۱ هر محل و جایی می تواند تبدیل به یک فضای سبز شهری  شود. از دروازه های ورودی معابر و پارک ها گرفته تا زمین بازی کودکان و محل های تجمع مردم. در طی زمانی که شهر ها در سطح خاکی کره زمین توسعه پیدا می کنند حفظ بخش هایی از زمین جهت توسعه فضای سبز امری ضروری در جهت حفاظت گونه های گیاهی و جانوری به شمار می رود.
گرچه بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری نمی توانند به زندگی شهری وفق داده شوند، اما محققین با بررسی شهر های برلین، ملبورن و برکلی به این نتیجه رسیده اند قطعه زمین های گلکاری شهری در پارک ها، مناطق مسکونی، زمین های خالی و سایر نقاط شهر می تواند از سکونت جمعیت قابل توجهی از زنبورهای عسل در شهر حمایت کند. در برخی از شهر ها نیز نتایج نشان داده است که جمعیت و تنوع زیستی زنبورهای عسل در داخل شهر ها بسیار بیشتر از مناطق خارج از شهر بوده است.
در پژوهشی که توسط یکی از محققین در سال ۲۰۰۸ انجام شد، گونه های زنبور عسل در شهر شیکاگو مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که چهارسال پس از افتتاح باغ لور در این شهر، یکی از گونه های کمیاب بومی در این باغ کشف شد که تا کنون در ایلینویز حضور آن ثبت نشده بود./منبع: e۳۶۰.yale

https://zistonline.com/vdchqmn-.23nmmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما