تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : 63296
در همایش غذای ارگانیک- زندگی سالم

مازنی ها گرد هم می آیند

زیست آنلاین :برگزاری همایش غذای ارگانیک- زندگی سالم می تواند بستر مناسب را برای آشنایی مردم استان مازندارن با مشکلات غذایی و تولید محصولا ت غذایی  را فراهم کند به این شرط که این همایش از چهار چوب بسته یک سالن فراتر برود و اطلاع رسانی صورت بگیرد
مازنی ها گرد هم می آیند

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برگزاری همایش  غذای ارگانیک- زندگی سالم در آمل به خبرنگار زیست آنلاین می‌گوید : هر اقدامی در جهت اطلاع رسانی می‌تواند مفید و موثر واقع شود و اثر مثبتش را نه تنها در زمان کوتاه بلکه در زمان طولانی نشان دهد. مهم این است که جمع بندی‌ها توسط افراد متخصص و اهل نظر انجام شود  تا بتواند پیام صحیحی به مردم منتقل شود. 
نماینده مردم تنکابن ادامه می‌دهد: مساله مهم این است که این همایش نباید تنها به یک فضای بسته خلاصه شود و بعد از مدتی به فراموشی سپرده شود بلکه مساله این است که از چنین همایش کاربردی بتوان نتیجه گیری درستی به دست آورد و در این مرحله وظیفه ارگانهای دولتی و اجرایی آغاز می‌شود که زیر ساخت‌های اجرایی شدن این نتیجه گیری‌ها را فراهم کنند تا آمار نگران کننده بیماری‌های گوارشی و بیماری صعب العلاج کاهش پیدا کند.
شریعت‌نژاد تصریح می‌کند : از سوی دیگر وجود تعداد زیادی از کشاورزان  در این همایش می‌تواند نتیجه این همایش را موثرتر کند. زیرا دو اصل افزایش تولید توسط تولید کننده و ایجاد بازار برای مصرف کننده در این حوزه اهمیت دارد و افزایش تولید کننده می‌تواند بازار رقابتی را ایجاد کند 
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه مازندران در دو حوزه مشکل دارد در ادامه اضافه می‌کند: مشکلات فرهنگی و اقتصادی در این استان از جمله مهمترین عوامل بروز بیماری‌ها در این استان است که حوزه اقتصادی متاثر از حوزه فرهنگی است. متاسفانه فرهنگ مصرف در استان مازندران چند سالی است که به بیراهه می‌رود و اسراف ،زیاده روی، تنبلی و تغذیه نامناسب به فرهنگ عمومی برخی‌ها اضافه شده است متاسفانه ما در الگوی مصرف دچار مشکل هستیم و عدم استفاده از غذاهای سالم مردم منطقه را به سمت بیماری‌های گوارشی می‌برد. در واقع می‌توانیم اعتراف کنیم که مهمترین مشکل در این حوزه عدم آگاهی و اطلاع رسانی است و امید میرود با برگزاری چنین همایشهایی قدمی بزرگ در خصوص آگاهسازی مردم در حوزه سلامت برداشته شود . 
وی شروع کار فروشگاههای محصولات ارگانیک در این استان را حرکتی موفق به سوی مصرف صحیحی محصولات غذایی می داند و اظهار امیدواری میکند که این حرکت با حمایتهای بیشتر مصمم تر باشد و بتواند کشاورزان را به تولید محصولات سالم تشویق کند. همایش غذای ارگانیک - زندگی سالم ۲۸ تیر ماه در آمل برگزار می‌شود.

https://zistonline.com/vdcfv0dv.w6dm1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما