تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۷
کد مطلب : 63171
زیست آنلاین : نان اصلی ترین خوراک مردم ایران را تشکیل می دهد  و مصرف نان با کیفیت و سالم می تواند بسیاری از امراض و بیماری ها را از انسان ها دور کند.
300 نانوایی در بیکاری را برای اهالی شهر کمشچه  بسته است

پخت نانهاي مسطح در كشور طي ۳۰ سال گذشته به دلائل متعدد به شدت دچار آسيب شده و ديگر از آن نانهاي معطر و خوشمزه گذشته خبري نيست و نانهايمان اصالتشان را از دست داده اند و فاقد كيفيت و مرغوبيت گذشته هستند.توسعه شهرنشینی و تغییر نوع تغذیه یکی از دلایل این اتفاق است. 
اما پخت نان با کیفیت توانسته است چرخه سود اوری اقتصادی و سالم را در یکی از شهرهای ایران پایه گذاری کند و همین موضوع باعث شده است که آمار بیکاری در شهر کمشجه را به صفر برساند 
این شهر با جمعیت ۶ هزار نفر ودر ۲۵ کیلومتری اصفهان قرار گرفته است و ۳۰۰ نانوایی سنتی در این شهر باعث شده است که مردم در این محدوده بیکار نباشند . 
مردم این محدوده از گندم محلی برای نان هایشان استفاده می کنند و تنورهایشان را از خاک این منطقه می سازند که باعث می شود عطر و بوی خاصی به نان داده شود .و همین استفاده از خاک و گندم بومی توانسته ات کسب و کار مردم محلی را در این محدوده پر رونق کند . 
نان خوب و خوشبوی این منطقه باعث شده است که هر روز کامیون های باربری در جلوی ۳۰۰ نانوایی این شهر صف بکشند و چرخش اقتصادی برای منطقه بسیار به صرفه باشد 
پشتوانه اصلي كه موفقيت در صادرات نان كمشچه به نقط مختلف اصفهان و ساير نقاط كشور را رقم زد، یک کار پژوهشی درباره ذائقه مردم اصفهان بود که باعث شد مردم این شهر به سمت ایجاد تنوع پخت نان دست بزنند پخت انواع نان های دارچینی،سبزیجات، و .. باعث شده است ۱۳ مورد از این نان ها ثبت ملی شوند . 
بر طبق آمارها مردم این شهر در سال ۲۰ هزار تن نان می پزند نقش پدافند غیر عامل را در شرایط بحرانی ایفا کرده اند زیرا در مواقع حساس و بروز سیل و زلزله در نقاط مختلف مردم این شهر هستند که نان مناطق آسیب دیده را ایفا می کنند . 
در توليد نان كمشچه به هيچ وجه از جوش شيرين و افزودني هاي غير مجاز استفاده نمي شود و بازاريابي علمي و به روز براي فروش نان ها، همواره در دستور كار قرار دارد.این نان حتی به عنوان سوغات نیز فرستاده می شد می تواند در صادرات نیز نقش بازی کند و درآمد زایی داشته باشد . 
اين نوع نان نه با تنور سنتي بلكه با نوعي ماشين دوار پخت مي شود كه سطح سنگ آن به جاي استفاده‌از چدن‌از‌گل مخصوص‌و پخته شده اي تهيه شده‌كه۳ سال عمر مفيد دارد و بعد از۳ سال بايد مجددا تعويض‌شود .
حذف جوش شيرين ، مصرف مخمر ، استراحت طولاني مدت خمير ، کاهش حرارت و افزايش زمان پخت ، رعايت استانداردهاي علمي ، فني و بهداشتي در فرآيند پخت و فروش نان و ... از مهمترين ويژگيهاي اين نوع نان مسطح است كه با كيفيت عالي و مرغبيت كافي بدون ذره اي ضايعات توليد مي شود .
اجراء طرح غني سازي نان نيز يکي ديگر از امتيازات اين نان بشمار مي رود غني سازي اقدامي است عليه تهي سازي آرد که در جريان آسياباني گندم صورت مي پذيرد و ۸۰% املاح معدني و ويتامينهاي مورد نياز انسان در جريان سبوس گيري از گندم دورريز مي گردد و آسيب جبران ناپذيري به سلامتي انسانها وارد مي سازد. که نتيجه آن کاهش سن ابتلا به بيماريهاي داخلي تا ۳۰ سالگي است و شيوع بي سابقه بيماريهاي غيرواگير و کشنده در کشور. استفاده از آرد ۷ درصد نه تنها نان را غنی سازی می کند بلکه ارزش غذائی و خواص درمانی نان را بیشتر می سازد.

https://zistonline.com/vdchzzn-.23nxqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما