تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : 63101
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش صدور مجوز برای سمن های جوانان با ‏موضوع محیط زیست در دو سال گذشته خبر داد‎.
رشد سمن‌های جوانان در حوزه محیط زیست
محمد رضا رستمی با بیان اینکه در دو سال اخیر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد ‏جوانان با موضوع محیط زیست رشد چشمگیری داشته است، افزود: تعداد مجوزهای صادر شده برای سازمان های مردم نهاد ‏معتبر با موضوع فعالیت محیط زیست از سوی وزارت ورزش و جوانان حاکی از این امر است. وزارت ورزش و جوانان در ‏سال گذشته ۱۲ و در سال ۹۴، ۳۲ مجوز انجمن محیط زیستی صادر کرده است ، درحالیکه در دوسال ۹۳ و ۹۲ تنها دو مجوز ‏برای سازمان های مردم نهاد محیط زیستی از سوی این وزارتخانه صادر شده بود‎.‎

وی افزود: از بین ۴۶ سازمان مردم نهادی که در چهار سال گذشته آغاز به فعالیت کرده است؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، ‏کرمانشاه و مازندران به ترتیب با ۷، ۵ و ۵ سمن ثبت شده، سهم بیشتری را به خود اختصاص دادند و در مجموع ۹ استان در ‏کشور هم هیچ انجمنی در این حوزه نداشته‌اند‎.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر نقش موثر زنان در تاسیس انجمن های جوانان با موضوع ‏محیط زیست، اظهار کرد: زنان ، دبیری ۳۴.۸ درصد از سمن های ثبت شده در وزارت جوانان در سال های ۹۲ تا ۹۶ را ‏برعهده دارند و مجوز فعالیت ۶۵.۲ درصد از این سمن ها در همین دوره توسط مردان اخذ شده است‎.

براساس گزارش آماری وضعیت سازمان های مردم نهاد جوانان معتبر در حوزه محیط زیست، در استان سیستان و بلوچستان ، ‏‏۷ سمن و در استان‌های کرمانشاه و مازندران هر کدام ۵ ان جی او فعال حوزه محیط زیست آغاز به فعالیت کرده‌اند. استان ‏زنجان و اصفهان هم به ترتیب دارای ۴ و سه سازمان مردم نهاد درجوانان با موضوع محیط زیستی هستند‎.


بر این اساس استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، گیلان و البرز م هرکدام دو سمن فعال محیط زیستی جوانان در دوره ‏‏۴ساله به خود اختصاص داده اند. همچنین در چهار سال گذشته استان‌های آذربایجان غربی، ایلام ، بوشهر، خراسان شمالی، ‏سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، گلستان، همدان و یزد هم هر یک دارای یک سمن در این حوزه شدند.

 

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdca66ni.49new15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما