تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب : 62731
نماینده شبکه تشکل‌های زیست‌محیطی کشور خواستار حضور نماینده سمن‌ها در کارگروه زیربنایی دولت شد.
مطالبات نماینده شبکه تشکل‌های زیست‌محیطی از دولت
بابک مغازه‌ای در مراسم دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست همزمان با آغاز هفته محیط زیست که در سازمان محیط زیست با حضور معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: دو مطالبه داریم. یکی اینکه حضور نماینده شبکه سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی در کارگروه زیربنای دولت محقق شود، همچنین راه‌اندازی دفتر فعالان اشتغال فارغ‌التحصیلان محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست مطالبه دیگر ماست که توقع داریم رییس سازمان محیط زیست این موضوع را در اولویت قرار دهد.

نماینده شبکه تشکل‌های محیط زیستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز،لزوم توجه به الزامات زیست‌محیطی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، تخریب جنگل‌ها، توجه ویژه به حیات وحش، گرد و غبار، اهمیت بهره‌گیری از انرژی‌های نو، معضل خشکی تالاب‌ها و ضرورت رعایت حق‌آبه آن‌ها از جمله مسائل محیط زیستی کشور است.

وی افزود: وضعیت کشاورزی آب‌بر در کشور و اصلاح الگوی کشت، دیپلماسی محیط زیست و چالش‌های محیط زیستی با کشورهای همسایه، توجه به معیشت‌های سازگار با محیط زیست، دیگر مسائل محیط زیستی است که کشور با آن‌ها درگیر است. برون رفت از این مسائل نیازمند عزم ملی و ارتقای نگاه شبکه محور در ارتباط با سازمان‌های غیردولتی است.

نماینده شبکه تشکل‌های محیط زیستی با بیان اینکه فعالان مدنی از دولت دوازدهم می‌خواهند با توجه به وضعیت موجود و بحث اقتصاد مقاومتی حفاظت از محیط زیست در اولویت این دولت قرار گیرد، گفت: تمام بخش‌های اجرایی و تصمیم‌گیری کشور باید در این مسیر یکپارچه عمل کنند تا در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زیست و فعالان مدنی تنها گذاشته نشوند.

مغازه‌ای با بیان اینکه در شرایط حاضر سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در استان‌ها از اهمیت و حمایت برخوردارهستند، گفت: در شرایط حاضر تعامل خوبی بین مسوولان و تشکل‌ها وجود دارد و امیدواریم مشکل برخی سازمان‌های مردم نهاد در نقاطی از کشور حل شود.

این فعال حوزه محیط زیست تاکید کرد: خواستار برنامه‌ریزی برای بهبود جایگاه سمن‌ها در ایران و حضور آنها در تصمیم‌گیری‌ها هستیم. همچنین از نمایندگان مجلس نیز انتظار همکاری در حوزه محیط زیست را داریم. در حال حاضر شاهد انتخاب افراد مناسب برای شوراهای شهرها هستیم که این نهاد در کنار دولت و سمن‌ها می‌توانند سه ضلع رشد و توسعه جامعه را ایجاد کنند.

مغازه‌ای با تاکید بر اینکه سمن‌ها باید از آزادی مطلوب برخوردار باشند، گفت: تنها در این شرایط است که سمن‌ها می‌توانند به عنوان بازوی کمکی دولت و زبان گویای ملت باشند بنابراین خواستار فراهم کردن مقدمات هم‌افزایی سمن‌ها هستیم.

در پایان این مراسم،برگزیدگان جایزه ملی محیط زیست معرفی شدند و از آن‌ها با اهدای جوایزی تقدیر شد.

 

منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcizyaq.t1arp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما