در سال ۹۲ هورالعظیم تقریبا تالابی بود که نفسهای آخرش را میکشید. فعالیتهای مختلف در این منطقه جریان آب را مختل کرده بود و در بخشهای مختلف آن تقریبا آبی وجود نداشت. این در حالی بود که در سال هایی نه چندان دور، در این تالاب ماهیگری هم صورت می گرفت. با این حال، در شرایطی که خشک شدن هور العظیم در یک قدمی این تالاب قرار داشت، دولت یازدهم بر سرکار آمد و احیای آن را بر عهده شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار داد و اکنون پس از گذشت سه سال از اقدامات صورت گرفته، بیش از ۷۵ درصد از هورالعظیم آبگیری شده است







