تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۴
کد مطلب : 61211
رییس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که حقیقت تغییر اقلیم یک سوال است که هنوز پاسخی به آن داده نشده.
 اولین اظهارات ترامپ پس از انتخابات درباره توافق محیط‌زیستی پاریس: نمی‌خواهم به چین باج بدهم
به گزارش زیست آنلاین ، هنگامی که مجری فاکس نیوز از دونالد ترامپ پرسید که در رابطه با محیط زیست و تغییرات آب و هوایی چه موضعی دارد، او پاسخ داد که «هیچکس واقعا نمی داند که تغییر اقلیم واقعی است یا نه.»

او گفت: «من هنوز نسبت به تغییر اقلیم تصمیم مشخصی نگرفته ام، ولی هیچکس واقعا نمی‌داند که تغییر اقلیم واقعی است یا نه. تغییر اقلیم چیزی نیست که به شدت و به سرعت در حال رخ دادن باشد.»

رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین گفت: «در حال بررسی هستم آیا آمریکا باید توافق اقلیمی پاریس را لغو کند یا نه. من در حال مطالعه تعهد پاریس هستم، من نمی خواهم که در رقابت با دیگر کشورها ضرر کنیم و همانطور که می دانید در آن توافق زمان ها و محدودیت های متفاوتی برای هر کشوری وجود دارد. من نمی خواهم به چین یا هر کشور دیگری در این توافق باج بدهم.»

گفتنی است بخش عمده ای دانشمندان اقلیمی می گویند که تغییر اقلیم حادثه‌ای واقعی است و مداخله های انسان هم از عوامل آن است. پیش از انتخابات آمریکا ترامپ تغییر اقلیم را یک توهم خواند که توسط چینی ها ساخته شده است، اما در چند هفته اخیر به نظر می رسد علاقه ترامپ به مشاهده این معضل جهانی افزایش پیدا کرده است. حتی او با فعالان محیط زیست معروفی مثل دی کاپریو ملاقات داشته است.

با این وجود چند روز پیش او اسکات پروئیت دادستان کل ایالت اوکلاهاما کسی که به طور جدی به تغییر اقلیم شک دارد را به عنوان رئیس سازمان محیط زیست دولت خود انتخاب کرد.

البته ترامپ در مصاحبه خود از این تصمیم خود دفاع کرد و گفت که «تاجران زیادی هستند که به علت قوانین سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در این کشور سرمایه گذاری نکرده اند و پروئیت کسی است که می تواند این قوانین را لغو کند.»

او در این باره گفت: «برای مثال به اتفاقی که در مکزیک در حال رخ دادن است نگاه کنید، در این کشور نیروگاه ها در حال ساخت و ساز است و آنها برای ساخت یک نیروگاه ۱۰ سال منتظر یک مجوز نمی مانند، ما نمی توانیم بگذاریم همه ی این قوانین که تا ابد طول می کشند جلوی شغل های ما را بگیرند.»

پس از اینکه مجری برنامه به این اشاره کرد که ترامپ افرادی را در کابینه خود انتخاب کرده که متضاد با سیاست های اصلی محل ماموریتشان است، از ترامپ پرسید: «آیا می خواهید میراث اوباما را تخریب کنید؟»

ترامپ هم پاسخ داد: «نه، نه، نه. من اصلا نمی خواهم چنین کاری انجام دهم. من فقط هر چیزی که درست است را می‌خواهم.»

 

https://zistonline.com/vdca6uni.49n6615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما