تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 26534
فواید فسفر برای مغز : در اثر کاهش این ماده در خون، مشکلاتی نظیر کاهش سطح ادراک در افراد مسن، اشکال در یاد آوری، تمرکز حواس و افزایش هموسیستئین خون به وجود می آید.
خوردن این قرص ها، شما را باهوش می کند
به گزارش زیست آنلاین از جام نیوز، گاهی شما در زندگی دچار فراموشی کوتاه مدت می شوید و ممکن است یک شماره تلفنی را که به خاطر داشته اید، فراموش کنید . متخصصان معتقدند  که استرس های زندگی  روزمره  تا حدودی مغز را خالی از ذهن کرده و فراموشی کوتاه مدت به وجود می آید. این گونه فراموشی ها، هیچ نگرانی ندارد چراکه عده زیادی از افراد، در زندگی های شلوغ و پر هرج و مرج امروزی دچار این پدیده هستند.

اهمیت فسفر برای سلامتی انسان فسفر بعد از کلسیم دومین ماده‌ی معدنی است که در بدن به‌وفور یافت می‌شود. انواع فسفر عبارتند از فسفر سفید، فسفر قرمز و فسفر سیاه. بدن ما برای بسیاری از عملکردهای حیاتی مانند تصفیه‌ی مواد زاید و ترمیم بافت‌ها و سلول‌های آسیب‌دیده به فسفر نیاز دارد. اکثر مردم فسفر موردنیاز بدن خود را از طریق مواد غذایی به‌دست می‌آورند. در واقع، بسیار طبیعی است که میزان این ماده‌ی معدنی در بدن شما بیش از نیاز روزانه‌تان باشد.  

فواید فسفر برای بدن انسانفسفر برای حفظ استحکام استخوان‌ها و حفظ سلامتی بدن لازم است و موجب شادابی جسم و عملکرد بهتر ماهیچه‌های بدن می‌شود. برخی از تأثیرات مثبت آن عبارت‌اند از:

استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها؛کمک به تصفیه‌ی مواد زاید در کلیه‌ها؛مدیریت چگونگی ذخیره و استفاده از انرژی بدن؛تولید DNA و RNA به‌عنوان بلوک‌های ژنتیکی بدنتوازن و تعادل در استفاده از برخی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند ویتامین B، ویتامین D، ید، منیزیم و زینک (روی)؛کمک به انقباض ماهیچه‌ای؛تنظیم ضربان قلب؛تسهیل هدایت پیام‌های عصبی؛کاهش گرفتگی عضلات یا دردهای ماهیچه بعد از ورزش. بیشتر بخوانید : تهیه خمیر دندان ارگانیک با استفاده از عسل

عوارض کمبود فسفر در بدندردهای مفصلی و استخوانی؛کاهش اشتها؛تحریک‌پذیری یا اضطراب؛خستگی؛پوکی استخوان در کودکان. اهمیت فسفر برای مغز

منابع غذایی حاوی فسفراکثر غذاها حاوی فسفر هستند. مواد غذایی سرشار از پروتئین، منبع غنی از فسفر نیز محسوب می‌شوند:

گوشت و مرغ؛ماهی؛شیر و لبنیات؛تخم‌مرغ؛آجیل و انواع مغزها؛حبوبات.وقتی رژیم‌ غذایی شما حاوی کلسیم و پروتئین است، به‌احتمال زیاد فسفر هم دارد، زیرا اکثر مواد غذایی کلسیم دار، سرشار از فسفر هم هستند. هرچند ممکن است برخی از موادغذایی فاقد پروتئین،فسفر بالایی داشته باشند، مانند:

غلات سبوس‌دار؛سیب‌زمینی؛سیر؛خشکبار؛نوشیدنی‌های گازدار (برای تولید این نوشیدنی‌ها از فسفریک‌اسید استفاده می‌شود).غلات سبوس‌داری که برای تهیه‌ی انواع نان از آن استفاده می‌شود، در مقایسه با آرد سفید حاوی مقدار بیشتری فسفر هستند.بیشتر بخوانید : آیا "مفیدترین میوه فصل پاییز" را می‌شناسید + خواص درمانی

قرص های هوش و تقویت حافظه کدامند؟ ۱- اسید فولیک :برای رفع هموسیستئین ( اسید آمینه خطرناک ) بدن لازم است. تحقیقات ثابت کرده است در اثر کاهش اسید فولیک، ویتامین هایB۶ وB۱۲ در خون، مشکلاتی نظیر کاهش سطح  ادراک در افراد مسن، اشکال در یاد آوری، تمرکز حواس و افزایش هموسیستئین خون به وجود می آید.

۲- ویتامینB۱۲ :برای نگهداری سلول های عصبی ضروری است. حتی اگر این ویتامین در حداقل مقدار طبیعی باشد، برای بدن مضر است و بایستی دارای مقدار نرمال خود باشد. رفتار و حافظه افراد با مکمل دهی ویتامین های گروهB بهبود می یابد. در کمبود این ویتامین ها سطح ادراک و آگاهی کم می شود، طوری که کسی هم متوجه نمی شود. البته نباید محتوای ویتامینB موجود در غذا را بشمارید. وجود ویتامین هایB و Aکه بیشتر از صد در صدRDA را تامین کند، سالم و موثر است.

۳- ویتامین E :مغز شما را از آسیب حفظ می کند. مطالعات طولانی مدت نشان داده، مکمل ویتامینE خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد ،LDL را بی اثر می کند و احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد. همچنین وخامت بیماری آلزایمر افراد را آهسته می کند. اثر آنتی اکسیدانی ویتامینE تشکیل پلاک های آمیلوئیدی را که باعث التهاب و کج شدن انتهای اعصاب می شوند، متوقف می کند. یکی از اعمال ویتامینE  رقیق کردن خون است. مصرف روزانه ۸۰۰-۲۰۰ واحد بین المللی ویتامینE توصیه می شود.

 

قرص فسفر برای مغز باهوش

بیشتر بخوانید : خواص ماست برای سلامتی و تناسب اندام

میوه و گیاهان مفید برای تقویت حافظه و مغزسیب : فرحبخش ،تقویت کنندۀ حافظه ، ازدیاد تفکر.

سیر : درمان فراموشی ،تقویت کننده مغز ، درمان ضعف حافظه و درمان سرگیجه .

انجیر : باعث تقویت مغز و رفع فراموشی می شود.

زرد آلو : دررفع گیجی ، تقویت روح و روان ، رفع اختلالات ودر درمان فراموشی نقش مهمی دارد.

نارگیل: درمان مغز وتقویت حافظه .

خرما : آرامش بخش ، درمان اضطراب ، تقویت اعصاب، شست و شوی کلیه .

موز : به علت داشتن فسفر دردرمان فراموشی ،ازدیاد هوش و تقویت حافظه موثر است.

انگور : آرامبخش ،هوش و حافظه را تقویت میکند، زیرا باعث افزایش گلبول قرمز در خون می شود.

کلم : مقوی، تقویت کنندۀ معده ، قلب و حافظه می باشد.

مویز: به صورت ناشتا برای فهم ،هوش و حافظه نافع می باشد.

نخود: تقویت کننده مغز و حافظه و درمان فراموشی است.

مارچوبه : محرک مغزاست.

آلوچه : به دلیل داشتن فسفر و کلسیم ، باعث تقویت حافظه می شود.

بادام : به علت داشتن فسفر ،بهترین درمان امراض مغز و تقویت حافظه است.

عدس : تقویت کنندۀ اعصاب ، تقویت هوش و ازدیاد آهن.

قارچ : اسید گلوتامیک آن ، فعالیت مغز را تحریک می کند.

زیتون : تأثیری قوی روی سلولهای عصبی و سلول مغز دارد و باعث تقویت تفکر ، اندیشه و زیرکی می شود.

کاهو : برای درمان بی خوابی ، قدرت حافظه ، درمان فراموشی موثر است.

پسته : به دلیل داشتن کلسیم و آهن ، برای تقویت حافظه و ازدیاد هوش دموثر است.

عملکرد بهتر مغز و تقویت حافظه

بیشتر بخوانید : علل بروز کبد چرب| مراقب چربی خون و چاقی باشیم

مواد غذایی که به عملکرد بهتر مغز و تقویت حافظه کمک می‌کنند:ماهی های چربماهی‌هایی مانند شاه ماهی، ماهی آزاد، ماهی ساردین و ماهی تن دارای مقدار زیادی امگا ۳ هستند که به بازسازی سلول‌های مغزی کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا سلول‌های عصبی در مغز کارکرد درستی داشته باشند.

حبوباتحبوبات دارای کربوهیدرات زیادی هستند که این ماده از پایین آمدن کاردکرد ناگهانی مغز جلوگیری می‌کنند و به دلیل نوع قندی که دارند برای مدت زمان زیادی قند مغز را تامین می‌کنند.

میوه هایی مثل آلو و موزاین میوه‌ها منبع بسیار عالی از منیزیم و ویتامین B۶ هستند که این ویتامین‌ها ارتباط بین سلول‌های عصبی را بهتر و سریع‌تر می‌کنند و باعث افزایش واکنش مغز می‌شوند.

چای سبز و شکلاتاین مواد غذایی به علت داشتن میزان بالای آنتی‌اکسیدان باعث محافظت از مغز و جلوگیری از آسیب به آن می‌شود.

آووکادو و آجیلآووکادو دارای میزان زیادی ویتامین E است یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌هاست که مغز را از مشکلاتی مانند پیری و تخریب بافت مغز جلوگیری می‌کند. انواع آجیل‌ها از جمله بادام، فندق، پسته و گردو نیز داراری خواص آووکادو هستند و مصرف روزانه مقداری از آن‌ها برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد مغز بسیار مناسب است.

آویشنآویشن با داشتن طبیعت گرم یک ماده محرک سیستم عصبی و تقویت کننده اعصاب محسوب می‌شود و تاثیرات مفید آن بر روی مغز به صورت طولانی مدت باقی می‌ماند.

اسطوخودوساین گیاه از زمان قدیم برای درمان انواع بیماری‌های روانی و مغزی مانند مالیخولیا، صرع،سرگیجه،عقب ماندگی ذهنی فراموشی مورد استفاده بوده است. مصرف دمنوش این گیاه برای افزایش تمرکز و حافظه بسیار موثر است.

 

 

https://zistonline.com/vdcjxie8.uqemtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما