تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 62310
دوستدار محیط زیست با کسب و کار جدید محقق کرد

سفر با هزینه بنزین مشترک

زیست آنلاین :هر حرکتی که بتواند در جهت حفظ محیط زیست باشد می تواند رضایت و آرانمش به همراه داشته باشد درست مثل کاری که مهرداد صیرفی راه انداز سرویس اشتراک با هم سفر به راه انداخته است .
سفر با هزینه بنزین مشترک
 

همه رضایت او این است که یک قدم محیط زیستی برداشته است و با این کار می تواند سهم خودش را در حفظ محیط زیست بردارد . مهرداد صیرفی در گفت و گو با زیست آنلاین در مورد کار و اشتغالی که به راه انداخته است می گوید : در واقع ما سعی کرده ایم با حمل و نقل مسافر در مسافرت های کوتاه و یا خارج شهری از میزان تردد های بی مورد کم کنیم و اینطور از آلوده شدن بیشتر محیط اطرافمان جلوگیری کنیم

او در توضیح این کار می گوید : فرض کنید به عنوان مسافر قصد دارید به اصفهان سفر کنید .در خودروی شما به اندازه دو نفر جا هست که مسافری با شما همراه شود آنوقت شما در سایت ما ثبت نام می کنید و آگهی سفر می دهید و آنوقت ما هم مسافرانی را که خودرو ندارند و یا ترجیح می دهند سفرشان را در کنار افراد دیگری تجربه کنند را به شما معرفی می کنیم و به این طریق شما با گرفتن مبلغی که طبق مصوبه ها باید کمتر از قیمت اتوبوس ها ی دیگر باشید با دیگران همسفر می شوید .

صیرفی در ادامه می گوید: این اتفاق بیشتر در سفرهای برون شهری در نظر گرفته شده است از از آلودگی بیشتر اتوبوس ها و قطارها بکاهد .  این کار چند حسن دارد . اول اینکه تردد خودروها در خیابان ها و جاده ها مهمترین ضررش آلودگی محیط زیست است و باید تلاش کنیم که این هزینه هایی را که بر روی دوش محیط زیست وارد می شود را کاهش دهیم به همین دلیل می توان تعداد خودروهایی را که د خیابان تردد می کنند را کاهش داد . از یک سو این موضوع می تواند چرخش مالی برای راننده داشته باشد و سودش هم برای مسافر این است که با هزینه کمتری می تواند سفرش را انجام دهد .

از سوی دیگر برخی ها دوست ندارند به تنهایی سفر کنند و سایت با هم سفر دات کام می تواند همسفر آنها را در مسیر مشخص کند و این می تواند مفید واقع شود .

وی از ارتباط این کار با اقتصاد سبز می گوید : تعریف اقتصاد سبز این است که گردش مالی یک شغل یا پیشه به گونه ای باشد که ضرری به محیط زیست وارد نکند در واقع ما با این کار می توانید آلودگی محیط زیست را که یکی از فاکتورهای مهم آلودگی هوا است را کاهش دهیم .

وی در ادامه می گوید در دنیا از این سیستم در کشورهای مختلف استفاده می شود که به طور عموم به آن سفر با هزینه بنزین مشترک می گویند که هم هزینه های کمتری را به خانواده ها تحمیل می کند و هم می تواند راهی برای کاهش آلودگی هوا باشد.

صیرفی با اشاره به اینکه هنوز این کار درامدی را عاید انها نکرده است در ادامه می گوید :  در حال حاضر سودی برای این کار در نظر گرفته نمی شود و تنها دلیل راه اندازی ان دغدغه های زیست محیطی بوده است . هر چند که خلاء های قانونی زیادی در این مسیر وجود دارد اما هدف ما کاهش آلودگی محیط زیست است که امیدواریم بتوانیم به اهدافمان برسیم هر چند فکر می کنم می توانیم در آینده به عنوان منبع مالی نیز از آن استفاده کنیم .

https://zistonline.com/vdcbgfb0.rhb58piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما