تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : 87070
مدیر دفتر تجهیز منابع مالی شرکت فاضلاب تهران عنوان کرد:

شناسایی متقاضیان استفاده و جایگزینی آب با پساب در تهران

مدیر دفتر تجهیز منابع مالی شرکت فاضلاب تهران گفت: اقدام‌های این شرکت برای شناسایی متقاضیان استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر تهران و امکان‌سنجی جایگزینی آب با پساب در حال انجام است.
شناسایی متقاضیان استفاده و جایگزینی آب با پساب در تهران
به گزارش زیست آنلاین، از روابط‌عمومی شرکت فاضلاب تهران، «مینا رفعتی» افزود: باتوجه‌به بخشنامه وزارت نیرو در خصوص باز تخصیص آب موردنیاز صنایع و جایگزینی آن با پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری در شهریورماه امسال، شرکت فاضلاب تهران به‌عنوان متولی ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات فاضلاب شهر تهران شناسایی متقاضیان استفاده از پساب در بخش‌های صنعت، فضای سبز شهری و کشاورزی صنعتی (در محدوده تصفیه‌خانه‌ها) را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: شرکت فاضلاب تهران با همکاری شرکت آب منطقه‌ای تهران ضمن مذاکره با مصرف‌کنندگان آب در بخش‌های صنعت و شهرداری‌ها، نسبت به تهیه فهرست و میزان منابع آب قابل بازتخصیص در اختیار بخش صنعت با پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری اقدام کرده است.

رفعتی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل اطلاعات جمع‌آوری شده و امکان‌سنجی جایگزینی آب با پساب، شرکت آب و فاضلاب استان تهران اقدام‌های لازم برای قطع اشتراک آب صنایع (به‌جز موارد مرتبط با شرب و بهداشت) را مطابق برنامه زمان‌بندی مشخص انجام داده و شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز منابع آب آزاد شده را به حسابداری تخصیص آب‌باز می‌گرداند تا مطابق با نظام‌نامه تخصیص آب در خصوص این منابع تصمیم‌گیری شود.

مدیر دفتر تجهیز منابع شرکت فاضلاب تهران گفت: پس از شناسایی متقاضیان استفاده از پساب، شرایط واگذاری پساب به میزان مشخص برای مدت معین و با قیمت تمام شده (استخراج شده از گزارش توجیهی فنی اقتصادی هر تصفیه‌خانه) به متقاضیان اعلام و در صورت توافق طرفین و اخذ تأییدیه از سازمان‌های بالادستی نسبت به انعقاد قرارداد واگذاری پساب اقدام می‌شود.
https://zistonline.com/vdcbggbw.rhbzzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما