تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : 87053
مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: احداث آب شیرین کن شهرستان هندیجان وارد فاز اجرایی می‌شود.
احداث آب شیرین‌کن هندیجان وارد فاز اجرایی می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، محمدرضا کرمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص احداث پروژه آب شیرین کن هندیجان اظهار کرد: با تایید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در قالب رویه‌های قانونی موافقت اصولی آب شیرین کن هندیجان با ظرفیت تولید ۲۵ هزار متر مکعب آب شرب در شبانه‌روز صادر شد.

وی با بیان این‌که احداث آب شیرین کن هندیجان وارد فاز اجرایی می‌شود، افزود: با احداث این آب شیرین‌کن بخشی از آب شرب شهرهای هندیجان، زهره، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، شهر چمران و روستاهای تابعه تامین خواهد شد.

کرمی نژاد افزود: دولت سیزدهم به احداث آب شیرین کن و استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب توجه ویژه‌ای دارد و امروز پروژه‌های  آب شیرین‌کن در خوزستان در فاز اجرایی هستند.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: استراتژی وزارت نیرو و آبفای کشور تامین آب از سامانه‌های موجود منطقه است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا از صنعت شیرین سازی میان سایر سامانه‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: قرار است برای بهبود آب هندیجان روزانه ۲۵ هزار متر مکعب آب شیرین سازی شود و برای انجام این کار در حال انجام مناقصه و انتخاب سرمایه‌گذار هستیم.

کرمی نژاد با اشاره به احداث آب شیرین کن‌ها در خوزستان و عزم دولت سیزدهم، گفت: نگاه مثبت دولت و وزارت نیرو باعث شد که آبفا خوزستان برنامه‌ای برای احداث آب شیرین کن در ۷ شهر استان تنظیم کند و اکنون آب شیرین کن چوئبده و اروندکنار در مدار بهره‌برداری قرار دارند و شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، مینوشهر، رامهرمز و هندیجان در دستور کار احداث آب شیرین‌کن هستند.
https://zistonline.com/vdcc1xq4.2bqmp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما