تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 87047
طبق اعلام مرکز آمار، کارگاه‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات محیط زیستی (شامل گرداوری زباله، انجام عملیات تصفیه و دفع پسماند و بازیافت مواد) در سال ١٣٩٨، ارزش افزوده‌ ٤٦ هزار میلیارد ریال ایجاد کرده‌اند.
ایجاد ارزش افزوده ٤٦ هزار میلیارد ریالی خدمات محیط زیستی
به گزارش زیست آنلاین، نتایج «آمارگیری از کارگاه‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات محیط زیستی در سال ١٣٩٨» برای اولین بار توسط مرکز آمار ایران منتشر شد. هدف کلی این آمارگیری تهیه برخی شاخص‌های مالی کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال در فعالیت‌های محیط ‎زیستی به‌ تفکیک استان بوده است.

همچنین مهم‌ترین شاخص‌های این آمارگیری ستانده، مصرف واسطه و ارزش افزوده بوده است.

در این آمارگیری منظور از فعالیت محیط زیستی، فعالیت‌های ذیل کد ٣٨ طبقه‌بندی بین‌المللی فعالیت اقتصادی و شامل گرداوری زباله، انجام عملیات تصفیه و دفع پسماند و بازیافت مواد است.

بر اساس این آمارگیری، در سال ١٣٩٨ معادل ٣,٨٨٥ کارگاه فعال ارائه دهنده‌ی خدمات محیط زیستی شناسایی شده است که ستانده‌ای برابر با  ٤٦,١٩٤ میلیارد ریال، مصرف واسطه‌ای برابر با ١٠,٠٣٩ و ارزش افزوده‌ای برابر با٣٦,١٥٥  میلیارد ریال داشته‌اند.

گفتنی است؛ با توجه به سیاست جدید مرکز آمار ایران، در حرکت به سمت استفاده از داده‌های ثبتی، این مرکز در اجرای آمارگیری نامتناوب «کارگاه‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات محیط زیستی» از داده‌های ثبتی استفاده کرده است. روش گردآوری اطلاعات به این صورت است که ابتدا با توجه به برخی اطلاعات هویتی، کارگاه‌های محیط زیستی شناسایی شدند، سپس با استفاده از  اطلاعات مالی موجود متغیرهای ستانده، مصرف واسطه و ارزش افزوده محاسبه‌ شده است./ایسنا
https://zistonline.com/vdcfexdc.w6dejagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما