تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 86959
رییس گروه ژنتیک معاونت محیط زیست خبرداد:

افزایش دو برابری ظرفیت بانک نمونه‌های زیستی

رییس گروه ژنتیک معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش دو برابری ظرفیت بانک نمونه های زیستی دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی خبر داد.
افزایش دو برابری ظرفیت بانک نمونه‌های زیستی
به گزارش زیست آنلاین، از سازمان حفاظت محیط زیست، لیلی عزالدین لو گفت: با خرید و راه اندازی دو دستگاه فریزر منفی ۸۰ درجه و تجهیزات لازم، مجموعا به ظرفیت حدود ۹۰۰ لیتر، امکان ذخیره و  نگهداری نمونه های زیستی بانک ژن به دو برابر افزایش یافت.

وی اظهارداشت: این اقدام در راستای سیاست های جدید دفتر و معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی مبنی بر ارتقاء کمی و کیفی بانک ژن حیات وحش کشور و تکالیف قانونی مقرر انجام شده است.

عزالدین لو گفت: تا کنون بیش از ۳۰۰۰ نمونه زیستی از رده های پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و دیگر رده های جانوری در بانک نمونه های زیستی نگهداری شده است، همچنین با همکاری ادارات کل محیط زیست استانی در ۶ ماهه اول امسال حدود ۱۵۰ نمونه دیگر  به بانک نمونه ها اضافه شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۳۰۰ نمونه دیگر اضافه شود.

وی اظهار امیدواری کرد با افزایش کمی نمونه ها و نزدیک تر شدن به استانداردهای جهانی علاوه بر حفاظت از منابع ژنتیکی حیات وحش می توان به دانشجویان و محققین کشور در دسترسی قانونی به منابع ژنتیکی کمک قابل توجهی کرد.
https://zistonline.com/vdcgyy97.ak93n4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما