تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 86939
مدیر جهاد کشاورزی هویزه با اشاره به پرورش سنتی شتر در این شهرستان گفت: فعالیت شرکت‌های نفتی در هویزه، زیستگاه شترها را با تهدید مواجه کرده است.
وجود بیش از ۴۰۰۰شتر در هویزه / فعالیت‌های نفتی تهدیدی برای زیستگاه شترها
به گزارش زیست آنلاین، سید نورالله موالی زاده در خصوص پرورش شتر در شهرستان هویزه اظهار کرد: بیش از ۴ هزار نفر شتر در شهرستان هویزه وجود دارد. در این زمینه یک واحد صنعتی پرورش شتر در هویزه داریم اما بخش عمده‌ای از پرورش سنتی است و پرورش به صورت مدرن نیست.

وی افزود: صادرات شتر انجام نمی‌شود و کسی نیز برای خرید شتر به منظور صادرات به ما مراجعه نکرده است و فروش این شترهای پرورش‌یافته در داخل کشور انجام می‌شود.

موالی زاده در خصوص استفاده از شترهای پرورش داده شده عنوان کرد: برخی از این شترها برای استفاده از گوشت پرورش داده می‌شوند و به قصابی‌ها فرستاده می‌شوند. همچنین از پشم این شترها نیز استفاده می‌شود.

وی به اشاره بحث خشکسالی‌های اخیر در هویزه افزود: در شرایط خشکسالی شترها نیازمند حمایت هستند و باید نسبت به تامین آب و علوفه مورد نیاز آن‌ها اقدام شود. با توجه به شرایط خشکسالی‌های چند سال اخیر، مراتع هویزه فقیر شده‌اند و در تامین علوفه شترها با مشکل مواجه هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی هویزه گفت: با توجه به فعالیت‌های شرکت‌های نفتی در منطقه هویزه، زیستگاه شترها با تهدید مواجه شده و همچنین وجود تاسیسات نفتی و خطوط انتقال، تردد شترها را نیز با مشکل مواجه کرده است./ایسنا
https://zistonline.com/vdceoo8v.jh8pxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما