تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 83241
زیست آنلاین: طبق تجزیه و تحلیل شرکت بیمه Swiss Re، یک پنجم کشورهای جهان به دلیل تخریب حیات وحش و زیستگاه های آنها، در معرض خطر فروپاشی اکوسیستم خود قرار دارند.
یک پنجم کشورهای جهان در معرض خطر فروپاشی اکوسیستم های خود قرار دارند
 

به گزارش زیست آنلاین، طبق تجزیه و تحلیل شرکت بیمه Swiss Re، یک پنجم کشورهای جهان به دلیل تخریب حیات وحش و زیستگاه های آنها در معرض خطر فروپاشی اکوسیستم خود قرار دارند.  

خدمات طبیعی مانند غذا، آب تمیز و هوا و حفاظت در مقابل سیل در حال حاضر توسط فعالیت های انسان ها آسیب دیده است.  

بر اساس این گزارش، بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان یعنی 42 هزار میلیار دلار،  به عملکرد بالای طبیعت بستگی دارد.  

کشورهایی از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی، هند، اسپانیا و بلژیک در بالای رده بندی شاخص خطر تنوع زیستی و خدمات اکوسیستم Swiss Re قرار دارند. کشورهایی با اکوسیستم شکننده و بخشهای بزرگ کشاورزی، مانند پاکستان و نیجریه نیز با خطراتی روبرو هستند.  

کشورهایی مانند برزیل و اندونزی، مناطق وسیعی از اکوسیستم های دست نخورده داشتند اما همزمان وابستگی اقتصادی شدیدی به منابع طبیعی داشتند که اهمیت حفاظت از زیستگاه های حیات وحش آنها را نشان می داد.  

Swiss Re، یکی از بزرگترین شرکتهای بیمه اتکایی جهان می گوید، یک پنجم کشورهای جهان به دلیل کاهش تنوع زیستی و خدمات مفید مرتبط با آن در معرض خطر فروپاشی اکوسیستم های خود قرار دارند.   

سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر اعلام کرد که دولت های جهان در دهه گذشته در رسیدن به یک هدف واحد برای جلوگیری از کاهش تنوع زیستی ناموفق بودند. دانشمندان برجسته جهان، در سال 2019 هشدار دادند که انسان از کاهش سریع سیستم های پشتیبانی از زندگی طبیعی کره زمین در معرض خطر قرار دارد. بیش از 60 نفر از رهبران کشورهای مختلف، اخیراً متعهد شدند که به تخریب طبیعت پایان دهند.   منبع: Guardian https://zistonline.com/vdchzin6.23nxkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما