تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80970
زیست آنلاین: استفاده از کیسه های شن و ماسه یک راه برای جلوگیری یا کاهش آسیب آب سیل است اما آنها راه حل های بلندمدت نیستند.
آیا می توانیم بدون ایجاد هرج و مرج مالی برای اثرات اقلیمی آماده شویم؟
به گزارش زیست آنلاین، روزهای حاوی گرما منجر به افزایش دما در سطح زمین شده اند در نتیجه سطح آب بالا آمده و منجر به آلودگی و فقدان زیستگاه طبیعی ماهی ها، پرنده ها و گیاهان شده است، با این حال تعداد کمی از مردم، می دانند چگونه با آن برخورد کنند. هر روز به تخریب هایی که از درجه حرارت گرمتر جهان به وجود می آید از جمله  سیل، آتش سوزی، خشکسالی و طوفان ها بیشتر فکر میکنیم، اما حال زمان آن رسیده است که از توانایی های خودمان برای حفظ جوامع مختلف بهره گیری کنیم.

به عنوان مثال در ۱۵ سال گذشته ، از هر ۵۴۹ روز در شهر Lewes بیش از ۲۰۰ روز آن سیلابی بوده است. از این رو به منظور مدیریت بهتر شهری، کدهای ساختمان را بازنویسی کرده اند، به طوری که خانه ها، تنها در بعضی مناطق این شهر ساخته می شوند. تخمین زده می شود، تعداد خانه هایی که در معرض خطر قرار دارند، در بدترین حالت ممکن است تا سال ۲۱۰۰ به ۲۳۰۰۰ برسد.

سال گذشته، اتحادیه دانشمندان  گزارشی ارائه دادند و اظهار داشتند که حدود ۱۴۷،۰۰۰ خانه ساحلی و ۷۰۰۰ املاک تجاری در سراسر ایالات متحده با ارزش ۶۳ میلیارد دلار در طول ۱۵ سال گذشته ساخته شده اند. بر طبق مطالعات این تعداد تا اواسط قرن به ۳۱۱۰۰۰ خانه می رسد. اریکا اسپنگن-زیگفرید، تحلیلگر ارشد برنامه محیط زیست و انرژی می گوید: شاید در نگاه اول تاثیر خانه سازی ها بر شرایط اقلیمی کاملا محسوس نباشد اما باید اظهار داشت، با افزایش تعداد خانه ها خط ساحلی روز به روز باریکتر خواهد شد و پیش روی های بیشتری به منطقه ساحلی خواهد کرد، اما  خانه های مستقر در خط ساحلی به اندازه کافی از استحکام برخوردار نیستند و بیش تر از سایرین در معرض آسیب و خطر فرونشست، سیل یا تخریب می باشند.

Spanger-Siegfried می گوید که سیاستمداران این روزها هیچ انتخابی ندارند، اما به طور عمدی و با دقت، سرمایه گذاری را در مناطق خطرناک کاهش می دهند و آنها را به سمت امن تر هدایت می کنند. این می تواند به این معنی است که دولت فدرال به طور دائم پوشش بیمه سیل را کاهش می دهد، مالکان خانه را به خریداری ملک در مکان های مطمئن تشویق می کند.

ارنست راوچ، ارشد هواشناسی ، به گاردین گفت: " یکی از معضلات اصلی روند بسیار آهسته این تغییرات است، یعنی در ابتدا مردم نمی توانند درک کنند، خطر آتش سوزی، سیل، طوفان و سایر عوامل تغییرات اقلیمی تا چه حد ممکن است جدی باشند و بنابراین از نگرش در مورد آینده صرف نظر می کنند و یا آن را نادیده می گیرند، اما این عدم پایداری خود آغاز گر ایجاد تغییرات عظیم در آینده خواهد شد.

آیا می توانیم بدون ایجاد هرج و مرج مالی برای اثرات اقلیمی آماده شویم؟

در ماه مارس در میان هفت کشور جنوب غربی ایالات متحده آمریکا واکنش به خشکسالی ۱۹ ساله رودخانه کلرادو و جلوگیری از محدودیت های اجباری آب دولت فدرال ایجاد شد، به گفته کارشناسان، تغییر آب و هوا یکی از عوامل مهم در ایجاد خشکیدگی این رودخانه است .

گزارش ۲۰۱۴ از دانشگاه ایالتی آریزونا تخمین زده است که یک سال بدون آب از رودخانه می تواند ۱.۴ تریلیون دلار زیان های اقتصادی ایجاد کند و ۱۶ میلیون شغل در سراسر منطقه را تحت تاثیر قرار دهد. تیموتی جیمز، یکی از همکاران این گزارش می گوید: اگر امروز محاسبات دوباره انجام شود، تخمین  این آسیب "قطعا بزرگتر خواهد بود."

طرح های  انجام شده در بهار امسال در میان وایومینگ، کلرادو، یوتا، نیومکزیکو، نوادا، آریزونا و کالیفرنیا منجر به موافقت دولت ها برای تمرکز بیشتر به بازگردانی رودخانه کلرادو شد؛ اما این تنها آغاز یک فرآیند دراز مدت در دوره ای از افزایش تغییرات اقلیمی است.

فن آوری های بیشتر و کارآمدتر در مورد  آب و سیاست هایی نظیر قیمت های بالای آب برای تشویق و درک بهتر از میزان اهمیت آن یکی از ابزارهای امروزه به شمار می رود. اما سازگاری با تغییرات آب و هوایی نیز نیاز به تصمیمات سخت در مورد سرعت تغییر و مقیاس توسعه حاصل از آن به همراه دارد.

بر اساس گزارش موسسه زمین شهری (PDF)، "مدیران سرمایه گذاری پیشرو و سرمایه گذاران نهادی سعی می کنند اسناد، انعطاف پذیری و آسیب پذیری آب و هوا را در اوراق بهادار خود از جمله ارزیابی خطرات مالی تنش آبی و گرمای شدید را در نظر بگیرند. چرا که به عنوان مثال  در شهرهای آسیب پذیر مانند فونیکس کمبود آب رو به افزایش است و غفلت از این موضوع می تواند اتفاقات ناگوار برگشت ناپذیری به همراه داشته باشد. در هر حال، نباید از این نکته غافل شد که تغییرات آب و هوایی شدیدتر خواهند شد از این رو اقدامات ما نیز نیاز به قدرت عمل و سرعت بیشتری خواهند داشت./ منبع: greenbiz

تغییرات آب و هوایی شدیدتر خواهند شد

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

بلایای طبیعی و خسارتهای اقتصادی ناشی از آن با نگاهی به خسارات  اقتصادی سیل در ایران

خسارت سیل، دست انتقام آب از توسعه ناپایدار

عدم مدیریت حاشیه رودخانه ها علت سیل اخیر در ایران

https://zistonline.com/vdcdzn0j.yt0z56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما