تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 80932
زیست آنلاین: بار دیگر دانشمندان سعی دارند، .با آگاهی بخشی در خصوص مزایای کاهش میزان گازهای گلخانه ای، انتشار آن را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند و "میراث جهانی" خود را برای نسل های آینده حفظ کنند
میزان گازهای گلخانه ای تا سال 2050 به صفر می رسد؟
به گزارش زیست آنلاین، گروهی از کارشناسان به تازگی اعلام کرده اند که خواستار تثبیت اهداف و برنامه های خود برای کاهش انتشار گازهای خالص در قانون ملی هستند؛ آنها می خواهند قانون به شکل جدی برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای در جریان باشد. چراکه کارشناسان معتقدند انجام اقداماتی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی خطرناک ضروری است و نباید مورد سهل انگاری قرار بگیرد.

دولت انگلیس نیز در این راستا، گفته است که در حال حاضر انگلیس توان آن را دارد که جهان را در مقابله با گرمایش جهانی هدایت نماید و انتشار گازهای گلخانه ای را تقریبا به صفر برساند.

دانشمندان در نامه های خود اظهار داشتند که اجتناب از تغییرات اقلیمی خطرناک به معنای حذف و یا جبران تمام انتشار کربن است و نه فقط کاهش آنها، از این رو آن ها تاکید می کنند که میزان انتشار به صفر برسد.

استاد جوانی به نام Myles Allen از امپریال کالج لندن، از دانشگاه آکسفورد، که سرپرست موسسه Grantham در مورد تغییرات اقلیمی است، و پروفسور دیم جولیا، دانشمند ارشد ریاست دفتر متخصصین آب و هوایی بر یک نظر واحد توافق نظر دارند و آن این است که،" اهمیت جهانی این کار، برای حفظ نسل های آینده و حراست از میراث ارزشمند جهانی خواهد بود."

هدف فعلی در قانون، رساندن کاهش ۲۰ درصدی گازهای گلخانه ای به کاهش ۸۰ درصدی است و در قدم بعد رساندن این میزان به صفر مطرح خواهد شد.

مشاوران محيطی دولت و اعضای کميسيون تغيير آب و هوا، از وزيران خواستند تا در اسرع وقت، هدف جديد قانونی را برای کاهش ۱۰۰ درصدی گازهای گلخانه ای تا اواسط قرن، تعيين کنند و آن را به صورت قانونی مشخص به ثبت برسانند.

تولیدگازهای گلخانه ای

در این هدف ذکر شده است که تولیدگازهای گلخانه ای باید از مجموعه عواملی چون تولید برق، حمل و نقل و گرمایش کاملا به صفر برسد و تا حد امکان با کاشت درختان و پرورش پوشش گیاهی، موجب جذب بیشتر کربن موجود در محیط گردد.

یک سخنگوی دولت انگستان گفت: "ما در حال حاضر جهان را در مقابله با تغییرات اقلیمی هدایت می کنیم، در واقع ما اولین کشور برای معرفی اهداف کاهش دهنده قانونی کربن در درازمدت بوده ایم وکاهش انتشار گازهای گلخانه ای را حتی بیشتر از سایر کشورهای G۲۰دنبال می کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که دولت به توصیه کمیته تغییرات اقلیمی یک دوره زمانی را برای انجام فوریت های مربوط به موضوع تغییرات اقلیمی اختصاص دهد./ منبع: bbc

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

راه اندازی مرکز تحقیقاتی حل مشکلات تغییرات اقلیمیتغییرات آب و هوایی بر تولید جهانی مواد غذایی تاثیر می گذارد نابرابری اقتصادی ناشی از گرمایشبزرگترین سرمایه گذار جهان متهم به سهیم بودن در بحران آب و هواییاعلام نخستین وضعیت اضطراری اقلیمیِ جهان در انگلیسرویکرد سودآور برای از بین بردن متان جوجدی‌ترین اثرهای تغییر اقلیم در ایران۲ راهکار برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ایتغییر اقلیم جدی ترین تهدید منافع ملی استرالیاآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟ https://zistonline.com/vdcb59bw.rhbgfpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما