تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 80735
زیست آنلاین:  گروه های فعال محیط زیستی  به شدت از استراتژی دریایی دولت انگلیس انتقاد کرده اند و گفته اند که سیاستمداران باید برنامه های خود را برای مقابله با اضطراب رو به رشد ایجاد شده در بستر دریا تغییر دهند.
واکنش گروه های سبز به استراتژی دریایی دولت ها
به گزارش زیست آنلاین، وضعیت اورژانسی اقیانوس ها به واسطه کاهش تنوع زیستی، روزانه با تغییرات مخرب بیشتری همراه است،  می توان گفت، گرمایش و آلودگی پلاستیکی از جمله عواملی هستند که  بر سلامت اقیانوس ها تاثیر مستقیم و قابل توجهی گذاشته اند.
بر اساس استراتژی مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته، انگلیس تنها از ۱۵ شاخص برای تعیین سلامت اقیانوس ها بهره برده است و این امر موجب شده تا فعالان محیط زیست ادعا کنند این استراتژی یک تصمیم ظالمانه برای حیات وحش است که چهارچوب آن با ضعف های فراوانی همراه بوده و نیازمند اصلاحات بیشتری می باشد.
بر اساس مطالعات انجام شده، اهداف این شاخص گذاری  مطابق با الزامات تنوع زیستی سازمان ملل متحد نبوده و اقیانوس ها را در شرایط ضعیف قرار داده است بر همین اساس، باید اشاره کرد که، جلوگیری از انقراض جمعی گونه ها و زیستگاه ها نیازمند مجموعه اقدامات فوری است و به اصطلاح می توان گفت به یک  "بیدار شدن" همگانی به منظور انجام اقدامات بیشتر و سریعتراحتیاج دارد.
کریس تاکت، مدیر برنامه های انجمن حفاظت دریائی، و گروه حیات وحش دریایی، گفت:  این جوامع برای رسیدن به اهداف خود به منظور ایجاد محیط اقیانوسی سالم باید با یک پیغام بیداری برای سایر جوامع همراه باشند.
وی افزود: دولت انگلیس نیز  اهدافی قانونی و مرتبط با آن تعیین کرده است اما آن ها بلند پروازانه و سریع هستند، و  این در حالی است که ما میدانیم برای ایجاد محیط سالم در بستر اقیانوس ها به فاکتور زمان نیازمند هستیم و مجموعه اقدامات احیا گرانه کاملا زمان بر خواهند بود.

 تغییر اقلیم مناطق کشنده اقیانوس را چهار برابر کرد


آلک تیلور، رئیس سیاست دریایی در WWF، نیز بیان داشت: در حال حاضر ما در برابر شرایط آب و هوایی و محیط زیست  دریایی با بحران مواجه هستیم.
و یکی از مشکلاتی که این ما را با چنین بحران هایی مواجه کرده است غفلت عمومی است.

وی افزود: برای مثال، پلاستیک ها را با بی توجهی کامل به محیط زیست رها کرده و یا آن ها را در بستر دریاها می اندازیم و با این کار به خودمان و حیات وحش اقیانوس ها و دریاهایمان آسیب می رسانیم. 
وی در ادامه خاط نشان کرد: دریاها و محیط های سالم به شکل طبیعی در مبارزه با تغییرات اقلیمی فعال  هستند و اگر آسیب و دخالت های بشر را حذف کنیم، صنعت ماهیگیری نیز برای همیشه پایدار و حیاتی خواهند ماند. 
گرت کانینگهام، رئیس سیاست طبیعت در RSPB، گفت: کسب و کارهای انجام شده به طور معمول دارای اهداف حفاظتی از دریاها نیستند، تنوع زیستی  موجود در دریاها نیز در سراسر انگلستان به شدت در حال کاهش است و یک رهبری قاطعانه لازم است تا این روند را معکوس کند.
به طور کلی به منظور ایجاد بهبودی در بستر طبیعت باید اهداف بسیار مهمی را تعیین کنیم تا سال ۲۰۳۰ بهبودی نسبی برای این جوامع  فراهم آوریم./ منبع: edie

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

حفاظت و بهره‌برداری پایدار از اکوسیستم‌های طبیعی راه نجات تنوع زیستی است

بودجه کم محیط زیست دریایی و طرح اقدام ملی برای دریای خزر

رفع آلودگی های پلاستیکی دریا توسط زیست شناسان دریایی

چالش های جدی برای اکوسیستم آبی

 تغییر اقلیم مناطق کشنده اقیانوس را چهار برابر کرد

 


 

https://zistonline.com/vdccpmq4.2bqx18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما