تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 80712
زیست آنلاین: به گزارش زیست آنلاین، طبق گزارش جدید انجمن ملی حفاظت از پارک ها، حدود ۸۵ درصد از پارک های ملی ایالات متحده دارای سطوح بالایی از آلودگی هوا هستند که برای سلامت انسان خطرناک می باشد.
هشدار آلودگی هوا در بیشتر پارک های ملی ایالات متحده
به گزارش زیست آنلاین، امروزه در بیشتر پارک های ملی ایالت متحده، حدود ۸۵ درصد از آنها گزارش هایی از وجود سطوح بالایی از آلودگی هوا یافت می شود، که در معرض قرار گیری آن ها برای سلامتی انسان ها خطر آفرین است.

The Guardian گزارش داد که برخی از محبوب ترین پارک های کشور - مانند Sequoia، Kings Canyon و Joshua Tree – در طول مدت زمان دو ماه، سطوح خطرناکی از آلودگی را به خود اختصاص داده اند و از میزان اوزون بالایی برخوردار بودند.
در ۸۸ درصد از پارک ها، آلودگی هوا تاثیر مستقیمی روی گونه های حساس یا زیستگاه داشته است، مانند خفگی و کندتر کردن رشد درختان، آسیب رساندن برگ ها و ایجاد تغییرات شیمیایی در خاک و آب. به طوری که تقریبا ۹۰ درصد از آلودگی هوا رنج می برند و به طور مستقیم با آن در ارتباط هستند، از تمام پارک ملی های مستقر شده در ۴۸ ایالت دارای سطوح بالایی از آلودگی بوده اند. 
این گزارش برآورد می کند که به طور متوسط هر بازدید کننده به علت وجود غبار فروان موجود در هوا در ۵۰ مایلی خود قادر به تماشای مناظر در پیش روی خود نخواهند بود.
تخمین زده می شود که هر ساله ۳۳۰ میلیون نفر در پارک های ملی ایالات متحده قرار می گیرند.

هشدار آلودگی هوا در بیشتر پارک های ملی ایالات متحده


لازم به ذکر است که بخش عمده ای از آلودگی هوا از محل حفاری نفت و گاز، معادن زغال سنگ، نیروگاه ها، وسایل نقلیه و فعالیت های کشاورزی حاصل شده است.
کیفیت هوای موچود در در پارک های ملی بسیار پایین است و این موضوع کاملا ناراحت کننده و غیر قابل قبول است "، ترسا پیرنو، رئیس  انجمن حفاظت از پارک های ملی، در بیانیه ای گفت:  به طور کلی تقریبا بیش از ۴۰۰ پارک ملی ما از آلودگی هوا رنج می برد و اگر ما اقدام فوری برای مقابله با این مسئله انجام ندهیم، با نتایج ناامید کننده و غیر قابل برگشت رو به رو خواهیم شد. "
در این گزارش، یافته های یک تحقیق که در سال گذشته در مجله Science Advances منتشر شده است، نشان می دهد که در دو دهه گذشته، آلودگی هوا در پارک های ملی ایالات متحده در ۲۰ منطقه بزرگ شهری ، از جمله لس آنجلس و هوستون، رقابت کرده است و سطوح بالایی از آلایندگی را در این مناطق به ثبت رسانده است.
دیوید کییزر، اقتصاددان محیط زیست در دانشگاه ایالت آیووا و نویسنده اصلی مطالعه در سال گذشته، گفت: این مقدار از حجم آلودگی ممکن است به دلیل مستقر شدن جمعیت  بسیار زیاد در ایالات متحده باشد.   این دلیل یکی از مواردی است که اکثرا حتی به آن فکر نمی کنند./ منبع: e۳۶۰.yale.edu

 

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

دستاوردهای کارگروه ملی کاهش آلودگی هواآیا برای اجتناب از فجایع اقلیمی آماده ایم دولت چگونه می تواند آسیب های اقلیمی را کاهش دهد؟منابع آلودگی هوا در ایران چیست؟آلودگی هوا موجب مرگ سالانه سه میلیون نفرخسارت‌های اقتصادی آلودگی هوای تهرانفناوری های روز برای پیش بینی میزان آلودگی هوا https://zistonline.com/vdchiqn6.23nvzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما