تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 80415
زیست آنلاین: آلمان و دانمارک امروزه از جمله مهم ترین پیشگامان بهر‌ه‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می روند، برای اولین بار در کشور آلمان ۵۴/۵ درصد برق از انرژی تجدیدپذیر در ماه مارس ۲۰۱۹ تولید شد.
آلمان بیش از 50 درصد برق از انرژی های تجدید پذیر تولید کرد
به گزارش زیست آنلاین، کشور آلمان برای اولین بار ۵۴/۵ درصد برق از انرژی تجدیدپذیر در ماه مارس ۲۰۱۹ تولید کرد. این اطلاعات بر اساس داده هایی است که توسط موسسه  Fraunhofer  فرن هوفر برای سیستم های انرژی خورشیدی جمع آوری شده است.
داده های Fraunhofer نشان می دهد که قدرت باد توانایی تولید ۳۴.۴ درصد از مجموع انرژی هایی تجدید پذیر را دارا است، همچنین انرژی خورشیدی ۷.۳ درصد را به خود اختصاص می دهد و علاوه بر آن ۱۲.۸ درصد باقی مانده نیز به انرژی های آبی و بیوماس متعلق است.
تحقیقات سازمان علوم کاربردی فرانهوفر، همچنین نشان داده است که انرژی‌های خورشیدی، بادی، زیست توده‌ای (بیومس) و هیدروالکتریک با تولید ۲۱۹ تراوات ساعت، نسبت به سال گذشته افزایش ۴.۳ درصدی داشته‌اند. این در حالی است که کل انرژی تولیدشده در این کشور معادل ۵۴۲ تراوات ساعت بوده که ۳۸ درصد آن مربوط‌به زغال سنگ است.
Esther Frey استر فرای، مدیر تجارت و سرمایه گذاری آلمان، در پاسخ به خبرهای داغ منتشر شده در این خصوص بیانیه صادر کرده است.
در این بیانیه آمده است،"این موضوع نشان می دهد که سرمایه گذاری آلمان در منابع انرژی های تجدید پذیر تغییر خواهد کرد و کشور در آینده امتیازات بالاتری را کسب خواهد کرد.
آلمان به عنوان بخشی از Energiewende،به طور پیوسته تولید و توسعه انرژی های تجدیدپذیر را به ترکیب مستقل و ثابتی برای  نسل های آینده خود اضافه کرده است.
این شرکت قصد دارد با هدف آینده پایدار بدون هسته ای و کاهش قابل توجه کربن، نیروگاه هایی با اتکا به سرعت باد و انرژی خورشید، و در ساحل و دریا را نصب کند. 
آلمان و دانمارک امروزه از جمله مهم ترین پیشگامان بهر‌ه‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می روند، گفته می شود در آلمان ۳۵ درصد برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر به دست می‌آید. این رقم در مورد دانمارک ۷۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع انرژی تجدیدپذیرانرژِی های تجدید پذیر در آلمان

یک عامل مهم در بسط سریع استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر خرید تضمینی برق از تولیدکنندگان این نوع انرژی است. این امر موجب شده است که شهروندان، کشاورزان و محلات و شهرک‌ها نیز سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید‌پذیر را سودمند بشمارند. نیمی از تاسیسات مربوط به این انرژی‌ها در آلمان را خود شهروندان احداث کرده‌اند. در دانمارک نیز این رقم به ۸۰ درصد می‌رسد.
با وجود هجوم انرژی های تجدیدپذیر، زغال سنگ که در مدت زمان طولانی توانسته بود منبع اصلی تأمین انرژی برق در آلمان باشد و ۴۰ درصد از انرژی الکتریسیته‌ی این کشور را تأمین کند، دیگر از کارایی قبل برخوردار نیست، در واقع  انتشار گازهای کربن در کشور به دلیل عدم نیاز به سوزاندن زغال سنگ بیشتر از قبل، کاهش قابل توجهی یافته است.
در سال ۲۰۱۸ آلمان توانست سهم بیشتری از تأمین برق خود را به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دهد. اکنون بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا سعی دارد تا سال ۲۰۳۰ سهم انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۶۵ درصد برساند. علاوه‌بر این آلمان در نظر دارد تا سال ۲۰۲۲ انرژی هسته‌ای را کنار بگذارد و به‌دنبال آن برنامه‌هایی برای خاموش کردن نیروگاه‌های زغال سنگ نیز درسردارد./ منبع: renewableenergyworld

https://zistonline.com/vdchmkn6.23nvzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما