تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 80275
مدیرعامل توانیر گفت: نصب لوازم اندازه‌گیری هوشمند و مدیریت بار مشترک و تامین کننده را در دستور کار خود قرار دادیم تا با اطلاعات کامل بتوانند بارشان را مدیریت کنند.
توسعه فناوری در صنعت برق  از هدف‌های اصلی سال آینده
به گزارش زیست آنلاین، محمدحسن متولی زاده قائینی مدیرعامل شرکت توانیر، با تاکید براین‌که طی سال‌های گذشته برای کاهش مصرف برق حدود ۲ میلیون لامپ ال‌ای دی در کشور توزیع کردیم، اظهار کرد: در همین راستا ما برنامه و طرح‌های مهمی را برای سال آینده در اولویت کاری خود قرار دادیم تا بتوانیم مصرف برق را در کشور مدیریت کنیم.

وی با اشاره به این‌که طرح مدیریت بار چاه‌های کشاورزی را با شدت تمام ادامه خواهیم داد، افزود: سال گذشته بیش از هزار مگاوات برق از صنایع و کشاورزی صرفه‌جویی شد و ما در همین راستا شرکت توانیر ۲۰۰ میلیون تومان پاداش به آن‌ها پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: کارنامه صنعت برق در سال ۹۷متولی زاده:گذر از پیک ۹۸ به عنوان آبرو و اعتبار صنعت برق است

گذر از پیک ۹۸ به عنوان آبرو و اعتبار صنعت برق استمدیرعامل توانیر با اشاره به این‌که گذر از پیک ۹۸ به عنوان آبرو و اعتبار صنعت برق است، تصریح کرد: ما دو اقدام کلیدی از جمله آمادگی شبکه و خطوط برق قدرت و برنامه‌های مدیریت مصرف برق و کاهش بار (۱۱ برنامه) را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

متولی‌زاده قائینی با تاکید بر لزوم اصلاح اقتصاد صنعت برق از طریق اصلاح تعرفه‌ها یا روش‌های دیگر یادآور شد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی قیمت هر کیلووات ساعت برق با قیمت یک عدد نان در تهران برابر بود و در صورتی که ارزش برق متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یافت، هم اکنون قیمت برق به جای ۱۳۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان بود و صنعت برق با افزایش ۸۶ هزار میلیارد تومانی درآمدها، دیگر با مشکلات بدهی، طرح‌های بر زمین مانده و خاموشی روبرو نمی‌شد، هرچند عملکرد همکاران، بخش عمده این شرایط را مدیریت و جبران کرد و این عملکرد در مقایسه با سایر بخش‌های کشور بی بدیل است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های صنعت برق به ویژه در حوزه اقتصاد برق را استفاده درست از منابع و داشته‌های صنعت برق عنوان کرد و افزود: در شرایط جنگ اقتصادی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش برق نیوز، یکی از هدف‌های اصلی برای سال آینده را توسعه فناوری در صنعت برق ذکر کرد و گفت: نصب لوازم اندازه‌گیری هوشمند و مدیریت بار مشترک و تامین کننده را در دستور کار خود قرار دادیم تا با اطلاعات کامل بتوانند بارشان را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت برق برای مشترکین کم مصرف ثابت می ماندنقش مراکز تحقیق و توسعه خصوصی جهت توسعه فناوری در صنعت برق

نقش مراکز تحقیق و توسعه خصوصی جهت توسعه فناوری در صنعت برقامروزه خصوصی سازی به مفهوم فراهم آوردن زمینه های مطمئن، پایدار و قانونمند برای واگذاری برخی از فعالیت های اقتصادی جامعه در جهان رواج بسیار یافته است . موضوع خصوصی سازی در کشورهای در حال توسعه از زمانی مطرح گردید که آثار سوئ ناشی از تصدی دولت در برخی از امور اقتصادی جامعه پدیدار گشت و این امر موجب شد که دولت ها با بازنگری و تجدیدنظر در وظایف خود به واگذاری بخشی از فعالیت ها به بخش غیر دولتی تحت عنوان خصوصی سازی اقدام نمایند .

دولتها در این کشورها به علت عدم توانایی کافی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، ویژگی خاص صنایع مادر و ... دخالت بیشتری در تمامی امور خود دارند و مسئولیت بسیاری از امور استراتژیک و مهم از قبیل فعالیت های بانکی، بیمه ای، تحقیقات و ... بر عهده بخش دولتی است که آثار سوئ بسیاری در برداشته است . زیرا اگرچه به عنوان مثال انجام فعالیت های تحقیقاتی است . زیرا اگرچه به عنوان مثال انجام فعالیت های تحقیقاتی توسط بخش دولتی در بعضی موارد مناسب و حتی الزامی می باشد، لیکن همان امر معمولاً منجر به باروری فکری کمتری به ویژه در بخش های صنعتی شده که باعث بطئی گردیدن پدیده های نوآوری و در نتیجه کاهش روند توسعه فناوری در آنها می گردد . با عنایت به مراتب فوق و با توجه به تجارب موفق کشورهای توسعه یافته که در آنها عموماً دولت ها جهت ایجاد مراکز تحقیقاتی استراتژیک و علوم پایه سرمایه گذاری نموده و بیشتر به ترویج فرهنگ تحقیق و هدایت مراکز تحقیقاتی می پردازند . از این رو در کشور ما نیز در طراحی برنامه های مختلف توسعه دولت ( به ویژع در برنامه سوم ) توجه خاصی به چگونگی حمایت از بخش غیردولتی و استفاده از مشارکت بخش خصوصی جهت گسترش علم و فناوری مبذول شده است.

بیشتر بخوانید: نصب کنتور هوشمند برای مشترکان پر مصرف با هدف اصلاح الگوی مصرفنقش مراکز تحقیق و توسعه خصوصی جهت توسعه فناوری در صنعت برق

بحث محوری در اقتصاد ایراننظر به اهمیت فرآیند خصوصی سازی و استفاده از مشارکت بخش غیر دولتی که در حال حاضر به عنوان بحثی محوری در اقتصاد ایران مطرح شده و توجه دست اندرکاران و صاحبنظران بسیاری را جهت طراحی و پیاده سازی خصوصی سازی مطلوب در کلیه امور از جمله پژوهش معطوف داشته است . لذا در یک مطالعه صورت گرفته صرف نظر از ماهیت و ویژگی های خدمات زیربنایی بخش برق و همچنین با توجه به تجارب کشورهای توسعه یافته و با در نظر گرفتن نتایج بدست آمده از بررسی کارنامه های تحقیقاتی بخشهای دولتی و خصوصی صنعت برق ( اعم از کارفرما و مجری ) سعی می شود به چگونگی نقش مراکز تحقیق و توسعه خصوصی جهت بهبود سیستم نوآوری و توسعه فناوری در صنعت مذکور پرداخته گردد .

https://zistonline.com/vdcbs5bw.rhbgzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما