تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79567
منشاء بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست.
نگاهی بر ماجرای بوی نامطبوع تهران
به گزارش زیست آنلاین، میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته در کلیه خطوط آب‌رسانی و فاضلاب، اکنون صراحتا باید گفت که بوی نامطبوع تهران هیچ ارتباطی با شبکه فاضلاب ندارد.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص ارتباط بوی نامطبوع تهران با فاضلاب، اظهار کرد: کلیه تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو مسیرهای فاضلاب را در مرکز شهر تهران بررسی کردند و هیچ گزارشی از شکستگی و مشکل در این مسیر ارائه نشده است.

وی افزود: بنده اطلاعی از آخرین وضعیت تیم‌های شهرداری و آتش‌نشانی تهران ندارم، اما در خصوص فاضلاب باید صراحتا اعلام کنم که مشکل از این بخش نیست.

انتشار بوی نامطبوع در بخش وسیعی از پایتخترییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: منشاء بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست.

 در حالی که بویی مشمئز کننده در سطح شهر تهران استشمام می‌شود، رییس اداره محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: هنوز منشاء بو مشخص نیست و تیم‌های آتش‌نشانی و محیط زیست در تلاش هستند تا منشاء آن را پیدا کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

انتشار بوی بد در تهران

گزارش خاصی درباره بوی نامطبوع در تهران نداریممعاون عمرانی فرماندار تهران تاکید کرد: از نظر فرمانداری تهران اخبار منتشر شده در خصوص انتشار بوی نامطبوع، چندان صحیح نیست و از نظر ما چیز خاصی وجود ندارد.

غلامحسین آرام  اظهار کرد: از بسیاری نقاط گزارش گرفتیم، اما بویی احساس نشده است. در حال حاضر در شرق و مرکز تهران که ما حضور داشتیم، بوی خاصی وجود نداشت.
وی افزود: گزارشی از انتشار بوی نامطبوع در حوالی ایستگاه متروی خیابان ملت به ما رسید که پس از مراجعه به این محدوده هیج بویی احساس نکردیم. از مترو نیز استعلام گرفته شد، مورد خاصی وجود نداشت و مردم در حال تردد عادی هستند.
وی تاکید کرد: به این ترتیت در حال حاضر مورد خاصی وجود ندارد، مگر گزارش خاصی به دست ما برسد که حتما پیگیری خواهیم کرد.

اعزام تیم‌های وزارت بهداشت به محل‌های مشکوک بوی نامطبوع/ هیچ مراجعه‌ای به مراکز درمانی نداشتیممدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعزام تیم‌های بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقاط مشکوک به منشأ بوی نامطبوع در تهران خبر داد و گفت که، تاکنون هیچ مورد ناشی از مسمومیت بر اثر استنشاق این بو به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند.

عباس زارع‌نژاد در این‌باره گفت: پس از استنشاق بوی نامطبوع در نقاط مختلف شهر تهران، گمانه‌زنی‌هایی درباره منشأ این بو مطرح شد که در پی آن بلافاصله وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران را مامور کرد تا تیم‌های بهداشت محیط را برای بررسی منشأ این بو و انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه به این محل‌ها اعزام کند.

زارع‌نژاد افزود: در همین راستا یک تیم به پالایشگاه تهران اعزام شد که بررسی‌ها نشان داد که منشأ این بو ربطی به پالایشگاه تهران ندارد.

مشاور وزیر بهداشت با بیان این‌که تیم‌هایی نیز به منطقه کهریزک و سایت زباله‌سوزی و نیز کارخانه‌ای در محدوده جنوب‌شرق تهران اعزام شده‌اند، گفت: بررسی این تیم‌ها در این مناطق ادامه دارد و تاکنون گزارش قطعی آن‌ها منتشر نشده است.

وی درباره این‌که آیا مورد مسمومیتی ناشی از استنشاق این بو به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده یا خیر؟، گفت: مراکز اورژانس و بیمارستان‌های ما آمادگی لازم را داشته و برای مواجهه با چنین پدیده‌هایی توجیه هستند اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ناشی از مسمومیت با این بوی بد به مراکز درمانی، پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان‌ها مراجعه نکرده است.

علت بوی بد در تهران مشخص نشده است

علت بوی بد در تهران مشخص نشده است/ بسیج دستگاه‌ها برای کشف علت بونماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علت بوی بد در تهران مشخص نشده است، گفت که این بو، بوی گوگرد نیست و شبیه بوی آمونیاک است.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیگیری‌های خود در مورد منشا بوی بد در تهران، گفت: مسئولان حفاظت محیط زیست استان تهران گفتند از ساعت ۴ بعد از ظهر در حال بررسی مناطق مختلف هستند. آن‌ها می‌گویند آنچه احساس می‌شود بوی گوگرد نیست، بلکه بویی شبیه آمونیاک است که مشابه آن در مرکز دپوی زباله کهریزک به مشام می‌رسد.

وی افزود: هنوز علت این بوی بد مشخص نشده است و برخی دستگاه‌ها در تهران برای کشف علت بو بسیج شده‌اند.

 

https://zistonline.com/vdcd5k05.yt0n96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما