تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 79365
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این‌که ظرفیت‌های گردشگری خوبی در استان یزد وجود دارد که نشانگر تاریخ بسیار کهن و اصیل این منطقه است گفت:‌ در حمایت از طرح‌های زیرساختی حوزه گردشگری محدودیتی وجود ندارد .
حمایت از طرح‌های گردشگری روستایی
به گزارش زیست آنلاین، سعیدرضا جندقیان بیدگلی در دیدار با بخشداران استان یزد اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری در یزد وجود دارد که نشانگر تاریخ بسیار کهن، ریشه‌دار و اصیل این منطقه، همچنین هوشمندی و سازگاری مردمان با طبیعت و شرایط اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی آن است .

وی افزود: اگر ما بتوانیم از نظر اقتصادی تنها در حوزه گردشگری و خدمات مبتنی بر آن سرمایه‌گذاری کنیم، نیازی به فروش نفت و بودجه‌های مالیاتی نخواهیم داشت .

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور گفت: در حمایت از طرح‌های زیرساختی حوزه گردشگری متناسب با توان بازپرداخت اقساط، ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد .

توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شودجندقیان در ادامه با بیان این‌که توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود، تصریح کرد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه‌ جانبه آنها استفاده کنیم .

معاون امور دهیاری‌ها گفت: برای مردم، انجام طرح‌های عمرانی ضروری است اما گاهی با انجام کارهای کوچک اجتماعی و فرهنگی دیدگاه مردم نسبت به دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی تغییر و تمایلشان به مشارکت در امور روستا افزایش پیدا خواهد کرد و این وظیفه مدیران روستایی است که برای تحقق این رویکرد گام بردارند و در ایده‌پردازی در راستای توسعه پایدار، خلاقیت داشته باشند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سرمایه اجتماعی و پذیرش سخن مسئولان از سوی مردم، بالاترین سرمایه برای نظام است؛ افزود: باید با تلاش بیشتر و اعتمادسازی دوجانبه، ارتباط مردم و دولت را افزایش دهیم .

بیشتر بخوانید: تفاوت های میان اکوتوریسم و طبیعت گردی در جایگاه گردشگریتوسعه گردشگری روستایی

باید در کنار توسعه اقتصادی به‌ دنبال  گسترش اقدامات فرهنگی در مناطق روستایی باشیماین مسئول اقدامات شرکت‌های ‌تعاونی دهیاری‌های استان یزد به منظور ایجاد درآمد پایدار برای روستاها را بسیار قابل‌تقدیر خواند و خاطرنشان کرد: باید در کنار توسعه اقتصادی به‌ دنبال بسط و گسترش اقدامات فرهنگی در مناطق روستایی نیز باشیم؛ زیرا اگر اقتصاد، رشد کند و فرهنگ، هم‌پای آن توسعه نیابد؛ اقتصاد نیز دچار آسیب خواهد شد .

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به حمایت سازمان شهرداری‌ها از طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها در روستاها ادامه داد: به‌منظور توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در روستاها تسهیلاتی در نظر گرفته ‌شده است .

بیشتر بخوانید: جایگاه اکوتوریسم در ایرانجندقیان افزود: دهیاری‌ها طرح‌های و طرح‌های قابل اجرا در روستاها را به بخشداری و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری معرفی کنند تا برای آنها هماهنگی بین دستگاهی و صدور مجوز توسط سازمان دهیاری‌ها انجام می‌شود و تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌گیرد .

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور فرهنگ هزینه کردن برای دریافت خدمات بهتر در کشور در حال جا افتادن است و این اتفاق برای روستاهای هدف گردشگری، بسیار مناسب می باشد که زمینه کسب درآمد و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: وضعیت گردشگری داخلی در تابستان امسالاکوتوریسم و گردشگری در ایران

نوسازی سالانه ۲۰۰هزار واحد فرسوده روستایی در کشوررئیس سازمان مدیریت بحران کشور از نوسازی دو میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در کارگروه بازآفرینی شهری استان لرستان با بیان اینکه بازآفرینی شهری مورد عنایت دولت بوده و کاری بزرگ، سخت و طاقت فرساست، افزود: ایران کشوری حادثه‌خیز است و هر جا حادثه‌ای را شاهد بودیم و بیشترین جمعیتی که آسیب دیدند در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی بودند که البته این مناطق موردتوجه ما در مدیریت بحران بوده است.

وی اضافه کرد: در بخش روستایی در چند سال اخیر کارهای خوبی انجام شده؛ به‌گونه‌ای که تاکنون دو میلیون واحد مسکونی روستایی نوسازی شده است؛ سالانه ٢٠٠ هزار واحد روستایی در دستور کار نوسازی و بازسازی قرار دارد. جاهایی که نوسازی شده است در حوادث کمترین خسارت را داشتند.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی همواره موردتوجه ماست و آرزوی ما بازآفرینی تمام مناطقی است که نیاز به این مهم دارند.

وی گفت: بسیاری از نقاط شهری کشور نه‌ تنها در معرض زلزله هستند بلکه در معرض سیل بوده و انجام کار بازآفرینی همت و اراده می‌خواهد.  در بازآفرینی شهری، مسائل اجتماعی و حقوقی مورد توجه است و در بحث تغییرات در محلات با مقاومت افراد مواجهیم.  

رئیس مجمع استانداران کشور با بیان اینکه نیاز است در بحث بازآفرینی شهری مردم توجیه شوند تا کار قابل اجرا باشد، افزود: در بحث نوسازی باید در کنار سیمان، ایمان نیز باشد.

نجار اضافه کرد: سؤالی که وجود دارد این است که چرا باید در زلزله سال گذشته کرمانشاه بیمارستان اسلام‌آباد و سرپل ذهاب از بین برود و حال‌آنکه ساختمانی در سرپل ذهاب که در مرکز کانون زلزله قرار دارد، سالم بماند.

معاون وزیر کشور افزود: اگر می‌خواهیم بسازیم، باید درست بسازیم؛ چرا که امروز دنیا با به‌کارگیری علم، خرد و اندیشه خود را در برابر حوادث مقاوم کرده است.  به‌ عنوان‌ مثال در سال ١٩٩۵ زلزله‌ای در ژاپن رخ داد و ۶٠٠٠ کشته به‌جا ماند و این در حالی است که امروز با وجود زلزله‌های ٨ ریشتری در این کشور یک نفر کشته هم گزارش نمی‌شود؛ چراکه آنها با برنامه‌ریزی و تدبیر این مهم را مدیریت کردند.

https://zistonline.com/vdcjitea.uqehmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما