تاریخ انتشار :جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : 79264
به منظور مدیریت مصرف برق انجام می شود

تغییر ساعت کاری دستگاه های دولتی تهران در تابستان ۹۸

سهم تهران بزرگ از مدیریت مصرف برق در سال آینده ۶۵۰ مگاوات است و به همین دلیل ساعت کاری دستگاه های دولتی شهر تهران در تابستان ۹۸ هم تغییر می کند.
تغییر ساعت کاری دستگاه های دولتی تهران در تابستان ۹۸
به گزارش زیست آنلاین، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گفتگو با اطلاعات از ادامه تغییر ساعت کاری دستگاه های دولتی شهر تهران در تابستان سال ۱۳۹۸ خبر داد و افزود: برای تابستان سال آینده ۳ هزار مگاوات مدیریت مصرف در نظر گرفته شده که سهم تهران بزرگ ۶۵۰ مگاوات است.

وی ادامه داد: برای تحقق مدیریت مصرف برق پایتخت سهم بزرگی از طریق تغییر ساعات کاری دستگاه های دولتی در نظر گرفته شده است و ناگزیر از انجام این کار هستیم.صبوری با بیان اینکه سال ۹۸ با گزارش‌هایی که به دولت و استانداری خواهیم داد، ساعت کاری دستگاه های دولتی تغییر خواهد کرد، یادآور شد: این تغییر ساعت قطعی است مگر آنکه اتفاق خاصی از جمله کاهش چشمگیر مصرف برق رخ دهد تا نیازی به این کار نباشد. علاوه بر این برای سال ۱۳۹۸ پنج میلیون لامپدر دستگاه‌های دولتی تعویض خواهد شد که طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت.

وی همچنین در نشست خبری گفت: ۷۶ درصد مشترکان شهر تهران مشترکان خانگی هستند که ٨٠ درصد این مشترکان در حد الگوی مصرف که ماهانه ٣٠٠ کیلوات ساعت است، مصرف می‌کنند. ۲۰ درصد مشترکان هم الگوی مصرف استاندارد را رعایت نمی‌کنند و بد مصرف هستند.

مصرف برق

هنوز برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق به ما ابلاغ نشده استبه گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، هنوز برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق به ما ابلاغ نشده است. پس از تایید هیات دولت و به محض ابلاغ شناسایی مشترکان پرمصرف برق تهران از سوی وزارت نیرو، این کار به راحتی انجام خواهد شد و تعرفه این ۲۰ درصد مشترکان پرمصرف به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است از مشترکان بدمصرف برق قیمت تمام‌شده دریافت شود، گفت: به نظر می‌رسد تعرفه برق مشترکان بدمصرف به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد؛ البته شاید تا زمان تصویب از سوی دولت دستخوش تغییراتی شود.

صبوری از وجود ۵ر۴ میلیون مشترک در تهران خبر داد که ۱۳درصد مشترکان برق کشور را تشکیل می‌دهند و در ادامه با بیان اینکه ۳۲هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و ۱۸هزار دستگاه پست در تهران وجود دارد که مسئولیت توزیع برق تهران را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: این شرکت بزرگترین شرکت توزیع کشور و یکی از بزرگترین شرکت های توزیع برق خاورمیانه است.

به گفته وی، هزار و ۲۰۰کیلومتر شبکه توزیع برق با طول عمر بالا وجود دارد که برنامه‌ریزی کرده‌ایم ۱۰تا ۱۵درصد آن را نوسازی و مقاوم‌سازی کنیم. علاوه بر این هزار و ۲۰۰ دستگاه پست در شهر تهران نیاز به بازسازی دارد.

در توسعه آینده هیچ شبکه هوایی نخواهیم داشتمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ادامه داد: ۸۰درصد شبکه تهران کابلی است و در توسعه آینده هیچ شبکه هوایی نخواهیم داشت. علاوه بر این باید گفت که از ۸ هزار کیلومتر شبکه سیمی، ۷ هزارکیلومتر کابل خودنگهدار است و هزارکیلومتر دیگر تا پایان سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد که این موضوع هم در کاهش تلفات بسیار موثر است.

وی با اشاره به ارتقاء شاخص‌های خدمات‌رسانی در سطح کشور به ویژه در شهر تهران اظهار داشت: یکی از کارهایی که امسال انجام داده‌ایم، ارائه‌ خدمات غیرحضوری در شهر تهران بوده که در فاز اول بیش از ۹۰ درصد خدمات فروش و پس از فروش مشترکان از طریق سامانه‌های ۱۵۲۱ انجام می‌شود.

به گفته صبوری، براساس تدابیر در نظر گرفته شده در آینده نزدیک، ارائه خدمات غیرحضوری را به ۱۰۰ درصد خواهیم رساند که این مساله تاثیر زیادی در کاهش تردد و حضور مردم در مراکز خدمات رسانی برق خواهد داشت.

وی با تاکید بر این‌ که شبکه توزیع برق تهران توسط پنج مرکز کنترل پایش می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، چهار مرکز فوریت ۱۲۱و یک سامانه ۸۵۱۲۱ در شرکت توزیع به منظور نظارت بر فرآیند کار و دریافت شکایات داریم.

https://zistonline.com/vdchkinq.23nw-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما