تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب : 78871
زیست آنلاین: سمن‌ها و مردم طبیعت دوست کشورمان در هفته اول مهر ماه  که مقارن با روزجهانی پاکسازی کوهستان بود، ضمن حضور در اماکن تفرجگاهی با  جمع آوری زباله و آموزش هموطنان در زمینه نگهداشت طبیعت به استقبال پاییز رفتند تا این فصل رنگارنگ زیباییهای خود را بیشتر به نمایش بگذارد. ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه ای برای تمام این گروه ها باشیم.
قرار سبز هفته دوم مهر ماه 1397
سمن‌ها و مردم طبیعت دوست کشورمان در هفته اول مهر ماه  که مقارن با روزجهانی پاکسازی کوهستان بود، ضمن حضور در اماکن تفرجگاهی با  جمع آوری زباله و آموزش هموطنان در زمینه نگهداشت طبیعت به استقبال پاییز رفتند تا این فصل رنگارنگ زیباییهای خود را بیشتر به نمایش بگذارد. ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه ای برای تمام این گروه ها باشیم.

۱- پارک شیروان از زباله‌های  کوچک خطرناک پاک شد.انجمن طنین پاکبانان شیروانِ خراسان شمالی در برنامه شصت و سوم خود پارک شهید صیاد شیرازی این شهر را از فیلترهای سیگار پاک کرد.

پاکسازی در پارک شیروان

۲- بانوی مهابادی با هدف توجه مردم به محیط زیست، ۵۱ کیلومتر رکاب زد.بانوی مهابادی در استان آذربایجان غربی مسیر ۵۱ کیلومتری مهاباد - میاندواب تا روستای شین آباد را با شعار تامین هوای پاک، زمین پاک، زندگی پایدار و با هدف توجه همشهریان به نگهداشت محیط زیست رکاب زد.

پاکسازی بانوی  مهابادی

۳- دو تن زباله از جاده یک کیلومتری شاندیز جمع آوری شد.همیاران محیط زیست و حیوانات در دویست و یازدهمین برنامه خود با همیاری مجموعه شهرداری، شورای شهر و محیط زیست شهرستان شاندیز در استان خراسان رضوی؛ یک کیلومتر از جاده شاندیز را پاکسازی و دو تن زباله از این محدوده جمع آوری کردند.

همیاران محیط زیست

۴- گرامیداشت روز جهانی پاکسازی کوهستان در استان فارس برگزار شد.برنامه صد و هفتاد و سوم  تشکل پاکسازان طبیعت فارس بمناسبت گرامیداشت روز جهانی پاکسازی کوهستان، به فرهنگسازی، پاکسازی و توزیع کیسه پارچه ای بین کوهنوردان و گردشگران در دامنه کوه دراک اختصاص داشت. ۲۶سپتامبر هر سال برابر با ۴ مهر، روز جهانی پاکسازی کوهستان نام گرفته است.

پاکسازی محیط زیست

۵- جاده کمربندی مشکان فارس از زباله پاکسازی شد.روز۶ مهر ماه، به مناسبت گرامیداشت روز پاکسازی کوهستان، با همت تشکل پاکسازان مشکان و حمایت و همراهی شهردار مشکان، بخشی از جاده  کمربندی شهر مشکان از زباله پاکسازی و زباله‌های بازیافتی هم تفکیک شدند.

پاکسازی در جاده کمربندی

۶- دوچرخه سواران آذربایجان غربی به کمک طبیعت آمدند.گروهی از  دوچرخەسواران انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد،  تالاب گەروس – مهاباد را  به طول ۸۱ کیلومتر با هدف ترويج فرهنگ دوچرخە سواری و حمایت از پويش سه شنبەهای بدون خودرو با شعار هوای پاک، زمین پاک، زندگی پایدار رکاب زدند.

پاکسازی آذربایجان

۷- سینما هم با کودکان به محیط زیست پیوستند.ماهک خورسندی بازیگر خردسال تلویزیون و سینما  همراه با طبیعت دوستان سیاهکلی در استان گیلان، به جمع آوری در بطری پرداخت تا توجه همه مردم منطقه را به این کار مهم و پاکسازی طبیعت جلب کند. گفتنی است این در بطری ها که مواد دیر و سخت باز یافتی است به انجمن بوم بانان گیلان شعبه سیاهکل تحویل داده شد.

پاکسازی بازیگر خردسال

۸-  گیلانی ها به کمک انجمن رفتگران طبیعت رفتند.به منظور گسترش تفکیک از مبدا و بازیافت با همکاری دبیران و دانش آموزان دبیرستان یاس شهرستان لاهیجان پویش جمع آوری در بطری  انجام شد و در بطریهای جمع آوری شده به انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان تحویل داده‌شد.

پاکسازی گیلان

۹- همیاران طبیعت اقلید؛ برنامه پاکسازی طبیعت را انجام دادند.در هشتاد و هشتمین برنامه تشکل همیاران طبیعت اقلید استان فارس، پاکسازی بخشی از طبیعت حومه شهر انجام شد.

پاکسازی در فارس

۱۰- خلاقیت ایلامی ها در ایام عزاداری، زباله ها را کم کرد.انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام با استفاده از ظروف دائمی در مراسم عزاداری محرم تولید زباله و آسیب به طبیعت را کاهش دادند که مورد توجه اهالی منطقه قرار گرفت.

انجمن بانوان ایلام

۱۱- روستایی در بم استان کرمان پاکسازی شد.روستای دهبکری بم بوسیله پاکبانان موسسه یاوران ندای زمین با حضور۱۰۰ نفر از طبیعت دوستان بمناسبت روز جهانی پاکسازی کوهستان پاکسازی شد.

پاکسازی در بم

۱۲- آموزش محیط زیستی به نوجوانان استان گیلان انجام شد.کارگاه های آموزشی زیست محیطی بوسیله انجمن بوم بانان گیلان در مدرسه غیر دولتی پسرانه هوشمند دانیال نبی درشهر رشت برگزار شد . این کارگاهها  با هدف فرهنگ سازی بین نسل کودکان و نوجوانان ادامه خواهد یافت.

پاکسازی محیط زیست از باله

۱۳- اجرای دو طرح محیط زیستی در بهبهان استان خوزستان آغاز شد.گروه رفتگران طبیعت بهبهان طی برنامه صدو نوزدهم خود در بوستان خبرنگار این شهر علاوه بر پاکسازی محیط، تعدادی کیسه پارچه ای به منظور جایگزینی با کیسه پلاستیکی در بین خانواده ها توزیع کردند. همچنین در این برنامه با هدف جلوگیری از انداختن فیلتر سیگار در محوطه این بوستان تعدادی قوطی با طراحی و شعار محیط زیستی، در کنار نیمکت های بوستان خبرنگار نصب شد.

پاکسازی توسط دو طرح محیط زیستی

۱۴- اصفهانیها  در روز کوهستان به داد کوه بادرود شتافتند.به مناسبت روز پاکسازی کوهستان گروه کوهنوردی دوستان کوهنورد بادرود استان اصفهان، مسیر روستای یارند تا آبشار را پاکسازی کردند.

پاکسازی در اصفهان

۱۵-  فوتبال دوستان خوزستان؛ طبیعت دوست هم هستند.پویش ورزش پاک، ورزشگاه پاک در مسجدسلیمان و با مشارکت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست و دوستداران آوای طبیعت برای سومین بار برگزار شد. در این پویش که با همراهی هواداران فوتبال و در جریان مسابقات لیگ برتر صورت گرفت فعالین محیط زیست به پاکسازی سکوهای ورزشگاه پس از پایان دیدار نفت آبادان و سپاهان اصفهان پرداختند.

پاکسازی محیط زیست ایران

۱۶-  سال تحصیلی شوشتر،  با درس محیط زیست آغاز شد.همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ هوای پاک در دبستان دکتر معین شوشتر به همت انجمن هواداران کارون زلال و مدیریت اداره آموزش و پرورش به صدا در آمد. در این برنامه دانش آموزان با مفاهیم پایه محیط زیست آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: قرار سبز هفته اول مهر ماه ۱۳۹۷


 

https://zistonline.com/vdca6an0.49na015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما