تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 78702
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی از ایران از نیمه دوم سال جاری خبر داد
خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی از نیمه دوم سال جاری
به گزارش زیست آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی عصر روز گذشته در جلسه بررسی و گفت‌وگو با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استان کرمان با حضور رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: انتقال آب از خلیج فارس یک پروژه مهم و حیاتی برای استان کرمان است.

وی مشکلات بازپرداخت تسهیلات را بین بسیاری از واحدهای اقتصادی مشترک دانست و بیان کرد: در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم که اولویت اجرای دقیق و کامل سیاست‌های ارزی به شکلی مثل لنگر کشور محسوب می‌شود و لذا باید اقدامات مناسبی را در این راستا ایفا کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از وجود همدلی در استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: برای آنکه سطح فعالیت‌های بنگاه‌های تولیدی در کشور و استان کرمان مثل قبل باشد، انتظار داریم سریعا تصمیماتی در این راستا اتخاذ شود.

وی بیان کرد: در حوزه حمایت از بنگاه های اقتصادی هفته آینده در اولین نشست خود در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و احتمالا موافقت آن را خواهیم گرفت و در دو هفته آینده در دستور کار قوا قرار می‌گیرد.

پورابراهیمی افزایش منابع لازم به ویژه سرمایه درگردش برای صادرات کشاورزی را یکی از محورهایی که امروزه دغدغه فعالین اقتصادی است عنوان کرد و گفت: باید صندوق توسعه ملی به عنوان مطالبه‌گر از این موضوع دفاع کند، شایان ذکر است که پسته به عنوان یک کالای استراتژیک مورد توجه قرار گیرد.

وی از اختصاص سقف مشخصی از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای استان کرمان با توجه به پتانسیل جذب سرمایه‌گذار سخن به میان آورد و اظهار کرد: تقاضای اختصاص سهمیه دو میلیارد دلاری مشخص از محل صندوق توسعه ملی برای استان کرمان داریم تا در هر حوزه‌ای که بخش خصوصی شاغل در استان کرمان مایل هستند، از آن استفاده کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمدید اقساط وام‌های صندوق توسعه ملی برای بنگاه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، تاکید کرد و افزود: بحران آب برای استان کرمان یک بحران جدی است برای آنکه با این بحران مقابله کنیم پروژه انتقال آب از خلیج فارس که از ابر پروژه‌های ایران است، در حال اجرا می‌باشد و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان این مطلب که با توجه به نیاز پروژه انتقال آب به منابع مالی زیاد، ۹ بانک در این سندیکا وجود دارد که ریاست این سندیکا نیز بر عهده نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت است، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز پروژه انتقال آب از خلیج فارس حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که از طریق سندیکا تامین می‌شود که امیدواریم تا حدود دو سال آینده این ابر پروژه در کشور به بهره‌برداری برسد.

پورابراهیمی از کلید خوردن خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی از ایران از نیمه دوم سال جاری خبر داد و بیان کرد: حدود ۸۰۰ یورو برآورد اولیه هزینه این خط انتقال است که ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب را انتقال خواهد داد، ضمن آنکه شرکت خط انتقال دوم از چند روز آینده تشکیل خواهد شد.

وی از تبدیل شدن استان کرمان به قطب فولاد کشور در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: امروز استان کرمان در حالی که هنوز صنایع پایین دستی آن راه‌اندازی نشده‌اند، اما به قطب فولاد کشور تبدیل شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر در استان کرمان ظرفیت تولید سالانه ۳۰ میلیون تن سنگ آهن و ۲۲ میلیون تن گندله سازی وجود دارد، همچنین ۶ میلیون تن آهن اسفنجی در این استان تولید می‌شود که به بزرگترین تکنولوژی‌های اروپا تنه می زند که نشان دهنده ظرفیت و دانش بالاست.

وی با انتقاد شدید از برخی صحبت‌های یاس آورد در جامعه، بیان کرد: امروز نمی دانیم که برخی چه درد و مرضی دارند که یاس را در بین مردم ترویج می‌دهند؟ امروز در این شرایط اقتصادی طرح های توسعه صنعت فولاد در استان کرمان شتاب بیشتری گرفته که جای تقدیر و تشکر از مدیران آنها دارد.

پورابراهیمی با بیان این مطلب که صندوق توسعه ملی باید هر سال اثر توسعه را در استان کرمان فراهم کند، تصریح کرد: اتفاق مثبتی که بعد از دو سال پیگیری افتاد، این بود که منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان تصویب شد، این در حالی است که در گذشته فقط منطقه ویژه اقتصادی استان در بم، رفسنجان و سیرجان بود، همچنین شهداد دومین منطقه ویژه اقتصادی گردشگری کشور شد که هواپیمایی ماهان مسئولیت آن را به‌عهده گرفته است و در سایر شهرهای استان همچون انار، گل گهر سیرجان و زرند نیز این طرح ویژه اقتصادی تصویب شد که با اجرای آن به توانمندی استان کرمان کمک شایانی خواهد شد./ منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcdx505.yt0jz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما