تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 78636
همکاری سه جانبه مردم، استانداران و مسئولان وزارتخانه سبب شد تا در تابستان امسال ۲ هزار مگاوات برق صرفه جوبی شود، از این رو در تابستان ۹۸ هیچ خاموشی اعمال نمی‌شود.
 هیچ خاموشی در تابستان ۹۸ اعمال نمی ‌شود
به گزارش زیست آنلاین، همایون حائری  در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت تابستان امسال را تابستانی سخت دانست و اظهار داشت: در تابستان امسال با کمبود ۵ هزار مگاواتی برق مواجه بودیم و گرمای تابستان نیز این مشکل را تشدید کرده بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه همکاری سه جانبه مردم، استانداران و مسئولان وزارتخانه سبب شد تا در تابستان امسال ۲ هزار مگاوات برق صرفه جوبی شود گفت: در تابستان ۹۸ هیچ خاموشی اعمال نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به احداث ۷ نیروگاه کوچک تولید برق در گیلان عنوان داشت: متاسفانه استان گیلان در فصول سرد سال با حبس انرژی مواجه است.

عظیم بلبل آبادی با اعلام اینکه بازسازی و نوسازی پست‌های توزیع برق گیلان به سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد گفت: در تلاش هستیم تا ۱۵۴ میلیون یورو از محل بانک توسعه زیرساخت‌های آسیایی و ۵۴ میلیون یورو از محل فاینانس بین المللی برای تامین نیاز‌های برق گیلان اخذ کنیم.

وی مبلغ مورد نیاز برای اتمام طرح‌های نیمه تمام حوزه برق در گیلان را ۲ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های جدید در حوزه برق گیلان به ۸۶۴ میلیارد ریال نیاز داریم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی میزان تولید برق در گیلان را ۲ هزار و ۸۱۹ مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۸۳۵ مگاوات مصرف در استان داریم و لازم است در بخش‌های انتقال، توزیع و فوق توزیع کار کنیم؛ البته برای پست‌های انتقال در حال انجام کار هستیم که باید تسریع شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی به ارزش ۲۷.۵ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود که بخشی از آن مربوط به تامین برق روستا‌ها از طریق پنل خورشیدی است.

جمشید طالبی با اعلام اینکه استان گیلان ۲۸.۵ هزار کیلومتر خط انتقال برق ۲۰ کیلوولتی دارد گفت: در سال گذشته ۷۲۷ ترانسفورماتور نصب کردیم، اما گرمای تابستان سبب شد تا در پنج ماهه نخست امسال این تعداد را نصب کنیم.

وی با اعلام اینکه ۳۳ درصد ترانسفورماتور‌های برق در استان گیلان فرسوده است ابراز داشت: بازسازی، نوسازی و ترمیم این ترانسفورماتور‌ها ۷۵۳ میلیارد تومان هزینه دارد.

معاون وزیر نیرو

پیشتر نیز وزیر نیرو در تاریخ ۲۴ مرداد ماه، در جمع خبرنگاران با اعلام این موضوع که از ۱۹ مردادماه خاموشی و قطعی برق نداشته ایم گفته بود: برای پیک مصرف سال ۹۸ برنامه ریزی کرده ایم.

در ادامه به بخش مختصری از صحبت های او پرداخته شده است.

قطعی برق و خاموشی ها پایان یافتبه گزارش پایگاه خبری "بااقتصاد"، رضا اردکانیان، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مجموعه برنامه ریزی‌هایی که شد همکاری هموطنان انجام دادند هم در بخش خانگی و هم در بخش صنعت و کشاورزی خوشبختانه ما از جمعه (۱۹ مردادماه) که امروز پنج روز از آن موعد گذشته است خاموشی صفر داشته‌ایم. با توجه به کاهش دما پیش‌بینی ما این است که در این فصل دیگر پرونده خاموشی‌ها بسته شوند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کردیم ۵.۲ درصد رشد مصرف داشته باشیم، اما این مقدار به ۲.۸ رسید. در مجموع ۳۴ روز داشتیم که ناچار به خاموشی دادن شدیم. تهران امسال ۴۴ روز دمای بالا را تجربه کرد به طور متوسط ۱.۰۹ افزایش دما داشتیم. به ازای هر یک درجه افزایش دمای همزمان ۱۵۰۰ مگاوات افزایش تولید باید داشته باشیم.

اردکانیان گفت: ما برای پیک سال ۹۸ برنامه ریزی‌هایی کردیم و ان‌شاءالله در همین سال ۹۷ این موضوع را در هیات وزیران خواهیم آورد. با فرض اینکه سال آبی سال ۹۷ – ۹۸ به لحاظ میزان بارش مشابه سال قبل باشد و کم بارشی داشته باشیم.

 

https://zistonline.com/vdcjmmea.uqeotzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما