تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : 78347
رئیس اداره محیط زیست بندرانزلی گفت: کشاورزی و کاشت درخت توسط مردم اطراف تالاب درآمد پایداری نیست، چرا که باعث عوامل تخریب تالاب می شوند.
تالاب‌ ها به دلیل سیاست‌ های اشتباه زیست محیطی رو به نابودی می روند
به گزارش زیست آنلاین، احسان هادی پور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرانزلی، در رابطه با عوامل نابودی تالاب انزلی اظهار کرد: تصرفات فراوانی در اطراف تالاب انزلی صورت گرفته است که همین موضوع باعث آتش سوزی های مکرر در اطراف تالاب شده است و این آتش سوزی ها بخش زیادی از حیوانات و گیاهان را به نابودی کشیده است.

وی افزود:  فشار زیاد اقتصادی در کشور باعث شده است که مردم به توسعه اراضی کشاورزی در حاشیه تالاب روی آورند. این امر باعث کاهش میزان آب و برگشت کود به آب تالاب شده است. همچنین کاشت درختان در اطراف تالاب باعث مرگ آن می شود.

هادی پور گفت:  در سطح جهان کسانی که در اطراف تالاب زندگی می کنند را ذی نفعان تالاب می نامند، یعنی کسانی که از تالاب سود می برند؛ اما این ذی نفع در کشور ما به خوبی تعریف نشده اند.

وی ادامه داد: کشاورزی و کاشت درخت توسط مردم اطراف تالاب جزو درآمدهای پایدار نیست، چرا که این موارد عوامل مخرب تالاب هستند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: سیاست های اشتباه زیست محیطی که هم اکنون در کشور اعمال می شود، متاسفانه باعث نابودی تالاب ها شده است./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

https://zistonline.com/vdciypay.t1av52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما