تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب : 74233
دغدغه کمبود آب آشامیدنی در استان نگرانی همه مسئولان استان و وزارت نیرو است که در سفر معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور راهکارهای اساسی برای تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی ارائه شد.
طرح‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر تسریع می‌ یابد
عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با قدردانی از توجه مسئولان وزارت نیرو در حل بحران کم‌آبی در استان بوشهر، با اشاره به تدوین نقشه تامین آب آشامیدنی استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌های تامین آب آشامیدنی تدوین شده که اجرای طرح آب‌شیرین‌کن در نقاط شهری و روستایی از آن جمله است.
استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در استان افزود:  با برنامه‌ریزی انجام شده اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط شهری و روستایی استان تسریع می‌یابد.
 گراوند اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن را زمان‌بر دانست و تصریح کرد: حجم عظیمی از طرح‌های آب‌شیرین کن مجوز آن صادر شده و بخشی هم در حال اجراء است که باید بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرایی و تکمیل شود.


وی با بیان اینکه  دولت برای خرید آب از سرمایه‌گذاران طرح‌های آب شیرین‌کن هر ساله اعتبار تخصیص می‌دهد تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰ برای خرید آب از  تاسیسات آب شیرین‌کن در استان بوشهر سالانه دولت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.
استاندار بوشهر با اشاره به کاهش آب ورودی از کازرون خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی آبدهی رودخانه‌ها کاهش یافته که این مهم بر انتقال آب از کازرون به استان بوشهر اثر گذاشته است.
گراوند با اشاره به اجرای طرح سازگاری با کم‌آبی برای جبران کمبودها گفت: برای همراه شدن با شرایط کنونی برنامه سازگاری با کم آبی اجرایی شده که باید مردم در این طرح مشارکت کند و مدیریت مصرف و صرفه‌‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با  تاکید بر توسعه فرهنگ صرفه‌جویی در انرژی برق و آب آشامیدنی افزود: باید رسانه‌ها، فعالان اجتماعی، دهیاران، شهرداران و صاحب نظران در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف همکاری کنند تا این مهم به فرهنگ همگانی تبدیل شود.  


استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده صحیح از منابع موجود آب آشامیدنی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خاموشی تغییر ساعت کار  را مورد توجه ویژه قرار دهند و در این راستا صرفه‌جویی ۲۰ درصدی آب آشامیدنی  با نصب شیرآلات کاهنده مصرف آب باید در ادارات اجرایی شود.
گراوندبا اشاره به پیش بینی افزایش دما روز چهارشنبه این هفته در استان بوشهر افزود: مدیران می‌توانند به منظور کاهش مصرف برق در ادارات، روز چهارشنبه  را به کارکنان مرخصی  بدهند.
وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مصرف برق در پیک بار افزود: تمام دستگاه‌ها و ادارات استان بوشهر برای جلوگیری از خاموشی مکلف به استفاده از دیزل ژنراتور در ساعت پیک بار هستند.
استاندار بوشهر با اشاره به کاهش بحران آب در دشتستان گفت: وضعیت آبرسانی به دشتستان به سمت بهبودی است و نگرانی مردم کاهش می‌یابد.

https://zistonline.com/vdcipray.t1a5p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما