تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 74104
تعیین نقاط هدر رفت انرژی، شناسایی نقاط بهبود و اجراي راهکارهاي موثر، باعث کاهش هزينه‌هاي اقتصادي و ارتقاي کيفيت محيط‌زيست شهري می شود.
کاهش هزینه های اقتصادی با بهینه سازی مصرف انرژی امکانپذیر است
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور رئیس این مرکز در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی گفت: با عنايت بر ضرورت توجه به امر بهينه‌سازي مصرف انرژي در شهر تهران، این مرکز بعنوان متولی مباحث مدیریت انرژی در مجموعه شهرداری تهران با اجراي طرح‌های جامع در زمينه بهينه‌سازي مصرف انرژي در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری اقدامات موثری را انجام داده است.


وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران به عنوان اصلی‌ترین ارگان مدیریت شهری، ساختمان‌هاي فراواني را در اختيار دارد و مصرف انرژي در این ساختمان‌ها، علاوه بر تاثیر بر افزایش آلاینده های محیط زیستی، هزينه‌هاي هنگفتي را به اين مجموعه تحميل می کند افزود: این مرکز با اتخاذ سیاستهای مختلف سعي در کاهش هزينه‌هاي اقتصادي و ارتقاي کيفيت محيط‌زيست شهري نموده است. 


وی سیاست های لازم الاجرا در زمینه مدیریت انرژی را تدوین برنامه اثربخش و همچنین ارائه طرح های جامع شامل تدوين دستورالعمل اجرايي«بهينه‌سازي مصرف منابع (آب، برق، گاز) در ساختمان‌های شهرداري تهران»،  ممیزی ساختمان و تعیین نقاط هدر رفت انرژی، شناسایی نقاط بهبود و اجراي راهکارهاي موثر برشمرد.
علی پور ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ ساختمان از ساختمان‌های تحت تملک شهرداری مناطق ۲۲ گانه تحت پوشش و نظارت این مرکز جهت اجرای پروژه اصلاح الگوی مصرف است که با اقدامات متنوع و موثر در فازهاي زماني مختلف، برنامه‌ريزي و اجرا گرديده که همچنان نيز ادامه دارد.


وی با تاکید بر اینکه اقدامات مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی علاوه بر کاهش مصرف منابع و بالطبع کاهش میزان انتشار آلاینده های محیط زیستی، باعث کاهش هزینه های ساختمان و مجموع شهرداری تهران نیز خواهد شد گفت: بررسی‌های انجام شده از ۶۶ موتورخانه شهرداری تهران که معاینه فنی در آنها صورت گرفته، در سه منطقه ۳، ۵ و ۸ شهرداری تهران که شامل ۱۰۱ دیگ و مشعل می‌باشد، نشان می دهد که اجرای معاینه فنی موتورخانه‌ها موجب صرفه‌جویی حداقل ۵ تا ۱۰ درصدی در مصرف سوخت شده است
 وی با اشاره به موارد فوق گفت: میانگین انتشار گاز مونوکسیدکربن در موتورخانه های مورد بررسی قبل از انجام معاینه فنی موتورخانه ۱۳۱۵ میلی گرم بر کیلووات ساعت بوده که با انجام معاینه فنی به ۵۰ میلیگرم بر کیلووات ساعت رسیده است.


رئیس مرکز مدیریت محیط زیست ادامه داد: همچنین هوشمندسازی موتورخانه با استفاده از سیستم کنترل هوشمند طی یک دوره یک ساله در سه ساختمان انتخابی از مناطق ۴، ۱۰ و ۱۹ نشان می دهد که در مجموع سه ساختمان میزان صرفه‌جویی گاز برابر ۴۹۴۱۴ مترمکعب، میزان کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن ۶۹ تن و میزان کاهش انتشار گازهای آلاینده (سمی) ۷ تن بوده است. 
علی پور در پایان خاطرنشان ساخت: آموزش‌ پرسنل اداري، اجرايي و خدماتي در زمينه مصرف صحيح منابع و صرفه‌جويي در مصرف، از جمله موارد قابل توجه جهت بهينه‌سازي مصرف منابع در مجموعه ساختمان‌ها است.

https://zistonline.com/vdcfjyde.w6djxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما