تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 69830
در جلسه هیأت دولت با تغییر ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی در تابستان موافقت شد.
تغییر ساعات کار ادارات در تابستان به تصویب رسید
به گزارش زیست آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران در جلسه عصر امروز یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر جابجایی ساعات کار ادارات و دستگاه های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

در این جلسه ، به استانداران در تمامی شهرهای استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز شهرستان های استان های دیگر که دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های مشمول را به ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر دهند.

همچنین کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شدند در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل ۱۰ درصد کاهش یابد.

هیات وزیران همچنین کلیه دستگاه های مذکور را ملزم کرد نسبت به مواردی از قبیل خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی غیرضروری پس از پایان وقت اداری، استفاده از حداقل انرژی الکتریکی برای روشنایی در روز و تنظیم دمای محیط کار روی حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد و استفاده از مولدهای اضطراری برای تولید برق در ماه های تیر و مرداد از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۸:۰۰ اقدام نمایند.

همچنین کلیه واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از ۱۰۰ کیلووات هستند، موظف شدند طی ماه های تیر و مرداد بین ساعات ۱۲:۰۰ تا ۱۶:۰۰ جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز از ظرفیت های نیروگاهی خود استفاده کنند و وزارت نفت نیز موظف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت های بخش صنعت است.

https://zistonline.com/vdcfxcdv.w6d1magiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما