تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 69095
زیست آنلاین: با وجود تلاش های برنامه ریزان حمل و نقل، نرخ  استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در ایالات متحده در طول چند دهه گذشته کاهش یافته است.
آینده حمل و نقل، پایدار است؟ 
به گزارش زیست آنلاین، آمریکایی ها زیاد به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی علاقه ای ندارند،  حتی با برنامه های فعال جدید هنوز به نظر نمی رسد که برخی افراد به ویژه از سرویس های اتوبوسرانی نظیر Uber Pool و Lyft Line لذت ببرند.
Daniel Sperling، کارشناس حمل و نقل و استاد دانشگاه کاليفرنيا، و مدير موسسه مطالعات حمل و نقل، خدمات تلفيقی از قبيل به اشتراک گذاری وسایل نقلیه مسافربری، Lyft Line و Via، نشان از آينده حمل و نقل پايدار در شهرها است.
Sperling در Altcar، کنفرانسی که در روز چهارشنبه در ارتباط با این زمینه در اوکلند، برگزار شد، گفت: امروزه تمامی سیاست مداران و دولت ها به دنبال تولید هرچه بیشتر ماشین های الکتریکی خودران هستند، و جمع آوری سایر اتوموبیل های شخصی "برای شهرستان ها،  جامعه و برای اقتصاد ضروری است." و در اولویت دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود:  تحقیقات نشان داده است که وقتی مسافران درحرکت هستند، می توانند از آن زمان در ماشین استفاده بهینه ببرند (کتاب خواندن، خوابیدن و ...) و این خود مزیت قابل توجهی به شمار می آید،  اما چیزی که در این مقوله از آن غفلت کرده ایم، این است که در این صورت مردم، تمایل ندارند مقدار زمان صرف شده در ماشین را کاهش دهند.
علاوه بر این محققان انتظار دارند با افزایش انتقال وسایل نقلیه  الکتریکی با این توانایی منحصر به فرد، تعداد وسایل نقلیه مسافری در سرتاسر جهان به طور چشمگیری کاهش یابد.
و این دو مورد، خود، دو مشکل بزرگ محسوب می شوند.
زمانی که خودروهای خودکار الکتریکی، بیشتر شروع به رانندگی در جاده ها کنند، استفاده از وسایل نقلیه عمومی عملا تعطیل می شود و این امر می تواند به یک فاجعه حمل و نقل شهری تبدیل بشود.
او از این مساله به عنوان سناریوی "جهنم" یاد می کند و اشاره دارد که در این شرایط شاهد خیابان های مسدود از اتوبومبیل ها هستیم که  در انتظار صاحبانشان پارک شده اند.  
راه حل بالقوه ای برای این کابوس، تشویق مردم و گسترش سرویس های عمومی با حداقل قیمت و حداکثر خدمات خواهد بود. / منبع: greenbiz

https://zistonline.com/vdciwuaq.t1a332bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما