تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 66924
نماینده مردم بندرعباس از فروش و استفاده بی رویه خاک جزیره هرمز انتقاد کرد و گفت: قاچاق خاک هرمز به صورت موردی انجام می شود.
تداوم قاچاق خاک جزیره هرمز به کشورهای منطقه
به گزارش زیست آنلاین، احمد مرادی  با بیان اینکه معدن خاک هرمز در کشور بی نظیر و در دنیا کم نظیر است، گفت: خاک هرمز دارای رنگ های مختلف و از قابلیت منحصر به فردی برخوردار است و کاربردهای زیادی در لوازم آرایشی، رنگ سازی و کارهای هنری دارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته خاک جزیره هرمز صادر می شد، تصریح کرد: البته بخشی از این صادرات قانونی و بخشی نیز غیرقانونی بود که در این زمینه اختلافاتی میان مردم و فردی که در زمینه صادرات خاک فعالیت می کرد پیش آمد و حتی این اختلافات به دفتر مقام معظم رهبری نیز کشیده شد.

وی افزود: بنابراین در این باره مقرر شد که مردم نیز از صادرات سهمی داشته باشند و در حال حاضر مردم در صادرات خاک هرمز سهامدار هستند البته با برداشت بی رویه از خاک هرمز تا چند سال آینده آثری از خاک جزیره باقی نخواهد ماند.

مرادی با بیان اینکه فروش، استفاده و برداشت بی رویه و همچنین قاچاق خاک هرمز تهدیدی جدی برای حیات این جزیره به شمار می رود، گفت: در حال حاضر به صورت موردی خاک جزیره هرمز قاچاق می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، افزود: می طلبد دستگاه هایی که وظیفه نظارت بر جزیره را مانند نیروی انتظامی بر عهده دارند ورودی جدی به این موضوع داشته باشند البته دستگاه ها باید همکاری لازم را با شورای شهر داشته باشند تا این معضل مدیریت شود.

 

 

https://zistonline.com/vdcgty93.ak93x4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما