تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۸
کد مطلب : 66825
زیست آنلاین: دانشمندان یک هیبرید جدی از مرجان های دریایی را در آزمایشگاه تولید کرده اند که به عقیده آن ها می تواند را حلی برای فرار از تغییر اقلیم در صخره های مرجانی باشد.
مرجان های آزمایشگاهی/ راه نجات تغییر اقلیم
به گزارش زیست آنلاین، مرجان های منحصر بفردی که توسط دانشمندان جهت مقاومت در برابر گرم شدن کره زمین تکثیر شده اند، می تواند در طی سال آینده به عنوان بخشی از تلاش های تحقیقاتی جهان برای تسریع تکامل و حفاظت "جنگل های بارانی اعماق دریا" از انقراض، در یک صخره بزرگ مرجانی آزمایش شود.

محققان به نتایج اولیه امیدوار کننده ای که حاصل از تلاقی گونه های مختلف مرجان و گونه های جدیدی از جلبک های همزیستی است، دست یافته اند. آنها همچنین از ژنوم جلبک ها برای ارزیابی پتانسیل مهندسی ژنتیک نقشه برداری می کنند. نوآوری ها نیز به سرعت در حال توسعه هستند و تولید گونه های جدید مرجان و استقرار آن ها روی صخره ها به سادگی انجام می شود. یکی از پیشرفت ها، تقلید کل چرخه زندگی پیچیده مرجانهای تخم ریزی در یک آکواریوم در لندن است که در حال حاضر در فلوریدا در مقیاس بزرگتر در حال اجرا بوده و می توانید مرجان هایی را که در این ساحل تا سال ۲۰۱۹ کاشته شده است را ببینید.

محققانی که این پروژه را در هفته گذشته در کنفرانس دانشگاه آکسفورد ارائه کرده اند، دخالت های بیولوژیکی خطرناک ناشی از این طرح را قبول دارند، اما به گفته یکی از نویسندگان، وضعیت صخره های مرجانی در جهان بسیار وخیم تر از آن است که بخواهیم دست روی دست بگذاریم.

صخره های مرجانی اکوسیستم های حیاتی در اقیانوس ها هستند که بیش از یک میلیون گونه را نگهداری می کنند و خدمات طبیعی را به ارزش ۱۰ هزار میلیارد دلار در سال در بر می گیرند، که تامین غذای حیاتی برای ۵۰۰ میلیون نفر از جمله آن است. اما تغییرات آب و هوایی باعث گرم شدن اقیانوس ها و از بین رفتن مرجان ها می شود. صخره های مرجانی ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به کلی از بین بروند و در حال حاضر احتمالاً نیمی از آن ها نابود شده است./منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcgn793.ak93x4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما