تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 66223
زیست آنلاین: پروژه «سیستم گرمایشی ترکیبی زمین گرمایی » توسط کشور استرالیا حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
سیستم گرمایشی ترکیبی زمین گرمایی در استرالیا / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
زیست آنلاین: بزرگترین مرکز تفریح و تفرج در غرب استرالیا با استفاده از یک نوآوری صرفه جویی در انرژی بسیار جالب به طور قابل توجهی هزینه ها و انرژی مورد نیاز فعالیت های خود را کاهش داده است.

وضعیت اولیه

۱۹۰۰ مرکز تفرجی دریایی در استرالیا سالانه ۲۶۳ میلیون نفر بازدیدکننده را به خود جذب می کند. بعد از پمپ های قدرتمند آب، هزینه گرمایشی استخرهای شنا دومین هزینه اصلی این مناطق تفرجی به شمار می رود. روش های گرمایشی آب این استخرها شامل موتورخانه های گازی، پمپ های گرمایشی الکتریکی، انرژی خورشید و سیستم های تلفیقی است. مرکز تفرجی Goldfields Oasis در شهر کالگرلی-بالدر بزرگترین مرکز تفرجی در غرب استرالیا به شمار می رود که سالانه در حدود ۵۰۰ هزار بازدید کننده دارد. این مرکز سالانه ۵ هزار میلیارد ژول انرژی برق و ۱۵ هزار و ۲۳۷ میلیارد ژول انرژی گازی استفاده می کند.

راه حل

از سال ۲۰۱۰ تا کنون گزینه های مختلف صرفه جویی در انرژی مورد بررسی قرار گرفت و پمپ زمین گرمایی، سیستم های گرمایشی با استفاده از انرژی برق-خورشیدی و انرژی مستقیم خورشید بعنوان بهترین گزینه ها جهت مرتفع کردن نیاز گرمایشی این مرکز ارائه شد. از زمان پیاده سازی این پروژه، ۸ هزار و ۳۰۹ میلیارد ژول در انرژی گازی و ۲۰۶ مگاوات انرژی برق در طول سال صرفه جویی شد. این کار منجر به کاهش انتشار ۵۰۰ تن دی اکسید کربن در سال در این شهر می شود که تقریباً برابر با کاهش مصرف انرژی به اندازه ۷۵ منزل مسکونی متوسط، یا ۱۰۴ خودروی شخصی و یا کاشت ۱۳ هزار اصله درخت و پرورش آن ها برای مدت ۱۰ سال است.

نوآوری

این پروژه از یک نوآوری استفاده کرده است که در جهان برای اولین بار پیاده شده است. این پروژه ترکیبی از سیستم های تبادل گرمایی زمینی افقی و عمودی (GHX)، صفحات گرمایی و الکتریکی خورشیدی و همچنین سیستم تهویه و سرمایشی بهتر جهت افزایش عملکرد کلی سیستم می باشد./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcipraq.t1aqr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما