تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 66026
اعضای فراکسیون غذا و داروی مجلس به همراه مدیر کل پارلمانی وزارت بهداشت و رییس کمیته حمل ونقل شورای شهر از خودروهای هیبریدی در نمایشگاه خودرو واقع در شهر آفتاب بازدید کردند.
حمایت مجلس از تولید خودروهای هیبریدی
به گزارش زیست آنلاین،  اعضای فراکسیون غذا و داروی مجلس به همراه مدیرکل پارلمانی وزارت بهداشت و رییس کمیسیون عمران شورای شهر از خودروهای هیبریدی در نمایشگاه خودرو واقع در شهر آفتاب بازدید کردند.

همایون هاشمی  با بیان اینکه با توجه به آلایندگی هوا و کمبود سوخت به اجبار باید به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی گام برداشت، گفت: استفاده از تکنولوژی های جدید مطابق با شرایط زیست محیطی  مانند خودروهای پاک و سبز در جهت بهبود هوا باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی کشور از نظر آلودگی هوا باید به سمت و سوی استفاده از تکنولوژی‌های نوین حرکت کرد؛ البته این تکنولوژی هنوز در کشور بومی نشده و این خودروها وارد می شود.

وی با یادآوری بازدید امروز از خودروهای هیبریدی، گفت: موضوع حائز اهمیت در این نمایشگاه، تولید موتورسیکلت‌های برقی بود که در راستای بهبود وضعیت آلایندگی هوای کلانشهرها بسیار کارآمد و موثر است.

هاشمی ادامه داد: امروز نشست مشترکی با رییس کمیسیون عمران شورای شهر داشتیم و همچنین محمدی زاده رئیس هیأت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم گزارشاتی در رابطه با خودروهای هیبریدی ارائه کرد که طبق آمارهای مندرج در این گزارش ۳۰ هزار خودروی هیبریدی وارد کشور شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه خودروها و موتورهای هیبریدی در کلانشهرها نقش موثری در کاهش آلایندگی هوا دارند، ادامه داد: قسمت اعظم آلایندگی پایدار در پایتخت مربوط به تردد خودروهای آلاینده است که استفاده از خودروهای هیبریدی می‌تواند کاهش آلایندگی هوا و افزایش روزهای پاک در پایتخت را به همراه داشته باشد.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان ایران خودرو و صنایع سایپا باید به سمت تکنولوژی‌های الکترونیک گام برداشته و استفاده از خودروهای هیبریدی که دارای ویژگی‌های خاصی هستند را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه خودروهای هیبریدی در حین حرکت شارژ می‌شوند، افزود: این خودروها در سرعت‌ بالا، کمتر از ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کنند و در سرعت کمتر از ۶۰کیلومتر نیازی به مصرف بنزین ندارند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور حتم مجلس از کسانی که دغدغه تولید و واردات خودروها و موتورسیکلت‌های هیبریدی را دارند، حمایت لازم را خواهد داشت.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد دو گزارش جامع در خصوص مشکلات و مطالبات صنایع تولید خودروهای هیبریدی و همچنین توسعه این خودروها به مجلس و  شورای شهر ارائه شود؛ البته ما در نشست امروز به قیمت این خودروها اشاره کردیم و خواستار ارائه مشوق‌هایی برای افزایش استقبال مصرف‌کنندگان شدیم.

بشیر خالقی، عضو فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت تولید موتورسیکلت‌های هیبریدی در کشور گفت: این خودروها هر صد کیلومتر کمتر از ۴ لیتر سوخت مصرف می‌کنند بنابراین استفاده از این خودروها در کلانشهر تهران با توجه به آلایندگی و وارونگی هوا می تواند سبب کاهش آلودگی هوا شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تبعات ناشی از آلایندگی هوا بسیار سرسام آور است، تصریح کرد: افزایش استقبال مردم از خودروها و موتورهای هیبریدی مستلزم توجه به کاهش قیمت آنها است؛ البته اگر به سمت بومی شدن این تکنولوژی گام برداریم ارزش افزوده را به دنبال دارد همچنین باید برای استفاده از آنها فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

وی بر لزوم ارائه تسهیلات مناسب برای ترغیب افراد به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی تأکید کرد و افزود: سوخت‌های فسیلی در حال کاهش بوده و دنیا به سمت استفاده از این تکنولوژی‌ها روی آورده است.

عضو فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتظار می رود با اتخاذ تمهیدات ویژه شرایط لازم برای تولید و استفاده از موتور و خودروهای هیبریدی فراهم شود.

همچنین رسول خضری، عضو فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس از تولیدکنندگان خودروهای هیبریدی و پاک حمایت می کند، تصریح کرد: هوای پاک در گرو استفاده از خودروهای پاک و سبز است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم توجه به کاهش قیمت موتورسیکلت های هیبریدی، افزود: برای افزایش استفاده قشر ضعیف و متوسط جامعه از خودروها و موتورسیکلت های هیبریدی و برقی باید به قیمت آنها توجه شده و حتی الامکان تسهیلات مناسبی را به مردم برای خرید ارائه کنند.

 

https://zistonline.com/vdcjmyem.uqem8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما