تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 65556
زیست آنلاین :محققین بر اساس تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدند که با افزایش سرعت حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر در جهان، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ کل انرژی مصرفی جهان از منابع تجدیدپذیر تولید شود.
تولید 100% برق از انرژی های تجدید پذیر در سال 2050
به گزارش زیست آنلاین ،محققین مرکز نظارت آلمان و دانشکده تکنولوژی فنلاند در کنفرانس اقلیم COP۲۳ در شهر بون نتایج تحقیقات خود را ارائه کرده و به این نتیجه رسیدند که تا سال ۲۰۵۰ و یا زودتر از آن، تمام انرژی مورد نیاز بشر از منابع تجدید پذیر تولید می شود. البته این فرآیند گرچه منجر به سقوط صنایع نفت و پتروشیمی می شود، اما این تحقیقات نشان داده اند که حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر در حقیقت در حدود ۳۶ میلیون شغل جدید در جهان ایجاد می کند.
هانس جوزف فل، رئیس مرکز نظارت EWC آلمان در سخنرانی خود اعلام کرد:" تولید ۱۰۰% از برق مصرفی از منابع تجدید پذیر یکی از نیازهای ضروری اقلیم جهان است. سیستم تولید برق بدون انتشار دی اکسید کربن هم اکنون در جهان امکان پذیر است زیرا در حال حاضر تولید برق از منابع فسیلی و هسته ای گرانقیمت تر از منابع تجدید پذیر است."
وی افزود:" جهت جلوگیری از افزایش دمای کره زمین به بیش از ۲ درجه ما نیاز به یک استراتژی دو لایه داریم. در لایه اول ما باید میزان تولید دی اکسید کربن را به صفر برسانیم و در لایه دوم باید دی اکسید موجود در جو را کاهش دهیم. مهمترین جنبه کلیدی این استراتژی تولید تمام برق جهان از منابع تجدید پذیر است."
بر اساس نتایج تحقیقات این محققین، استفاده از منابع تجدید پذیر می تواند قیمت برق تولیدی را از ۸۰ دلار برای هر مگاوات به ۶۰ دلار برای هر مگاوات کاهش دهد.
خبر بد اینجاست که یکی از فعالان در عرصه اقلیم و کمپین انرژی تجدید پذیر در این کنفرانس حضور داشته و اظهار داشت که اگر ما بخواهیم امید به این داشته باشید که چالش متمدن شدن بشر منجر به بدتر شدن اقلیم نشود باید با سرعتی بسیار بیشتر به سمت کاهش انتشار دی اکسید کربن حرکت کنیم. با سرعتی که حتی ممکن است ظرفیت اقتصادی جهان جوابگوی آن نباشد.
وی همچنین افزود، جهت افزایش سرعت اعمال طرح های این دو مرکز تحقیقاتی باید سیاستگذاران نیز با ما همسو شوند. اما این روند ممکن نخواهد بود مگر آنکه مردم نیز علیه استفاده از انرژی های کثیف تظاهرات کنند و جالب اینجاست که در تمامی کشور ها هر روز قوانین سخت تری جهت جلوگیری از اعتراض تصویب شده و فضا تنگ تر خواهد بود. در ایالات متحده، بسیاری از تظاهر کنندگان به خط لوله جدید استند راک در سال گذشته دستگیر شدند و برخی نیز حتی به ۴۰ سال زندان محکوم شدند.
هم اکنون نیز بسیاری از ایالات در حال افزایش مجازات تظاهرات عمومی هستند و مجازات های سختی برای مخالفین خطوط لوله نفت و گاز در این کشور تصویب کرده اند. گرچه شاید برخی فکر کنند که این حرف من یک مزاح اس، اما با این روند روبرو ممکن است در سال های آینده محافظین محیط زیست را در زندان های گوانتانمو ببینیم./منبع: e۳۶۰.yale

https://zistonline.com/vdcg3n93.ak9nn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما