تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 65079
کارشناسان محیط زیست ادعا کردند که اکوسیستم‌های دریایی می‌توانند از شدیدترین حادثه انقراض گسترده زمین جان سالم به در ببرند.
اکوسیستم دریایی از شدیدترین انقراض زمین در امان می‌ماند
به گزارش زیست آنلاین ، زمانی که انقراض گسترده گونه‌های جانوری اتفاق می‌افتد زندگی روی زمین نه تنها به دلیل از بین رفتن گونه‌ها بلکه بر اثر تغییر اکوسیستم‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

با این حال نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نقاطی روی زمین وجود دارند که گونه‌ها و جانداران بومیِ آن به طور چشمگیری در برابر این حوادث مقاوم هستند.

کارشناسان با تاکید بر اینکه اکوسیستم‌های دریایی در برابر این حوادث مقاوم هستند اظهار داشتند: این یافته به پیش‌بینی تغییرات اکوسیستم در آینده کمک می‌کند.

کارشناسان با مطالعه روی فسیل‌های به جا مانده از انقراض گسترده‌ "تریاس پسین" که بیش از ۲۰۱ میلیون سال قبل اتفاق افتاد دریافتند اگرچه سهم بالایی از گونه‌ها نابود شده‌اند اما اکوسیستم دریایی تغییر اساسی نداشته است.

به گزارش ایسنا، کارشناسان انگلیسی اظهار داشتند: در حالیکه انقراض گسترده "تریاس پسین" تاثیر زیادی بر مجموع تعداد گونه‌های دریایی داشته اما همچنان تنوع کافی میان گونه‌های باقیمانده وجود دارد که بر اساس آن اکوسیستم دریایی قادر است به همان شکل عملکرد خود را داشته باشد.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcgyz93.ak9nu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما